طی ماه‌های گذشته عده‌ای در داخل کشور خواسته یا ناخواسته در راستای همین پازل دشمن حرکت کردند (حمله و هجمه به قوه قضائیه) و به منافع کشور لطمه زدند قوه قضائیه به حول و قوه الهی از این توطئه کثیف سربلند بیرون خواهد آمد، ولی برخی افراد که در نقشه راه دشمن حرکت کردند بدانند سرافکنده خواهند شد و البته باید هزینه اش را هم بپردازند.

مسئول پروژه جاسوس گیری در انگلیس به حرف آمد / حمله به دستگاه قضا در دستور کار اتاق فکر لندن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان، 25 دی 1387 و در حالی که کمتر از پنج ماه به برگزاری انتخابات دهم ریاست جمهوری در ایران باقی مانده بود، تلویزیون بی بی سی فارسی پس از ماه‌ها تبلیغ، پخش برنامه‌های خود را روی ماهواره ‌هاتبرد برای مخاطبان فارسی‌زبان و با شعار «سریع، دقیق و بیطرفانه» آغاز کرد! شعاری که هرگز عملیاتی نشد و خیلی زود نشان داد معنای عبارت «دقیق و بیطرفانه» در ادبیات گردانندگان شبکه ملکه انگلیس، چیزی جز دروغ پراکنی و غیرواقعی جلوه دادن حقایق نیست.

این شبکه که ردیف بودجه ثابتی در وزارت خارجه انگلیس دارد، از آغاز انتخابات 88، صفحه ویژه‌ای را به این مهم اختصاص داد و حتی قبل از برگزاری انتخابات، سلامت آن را نیز زیر سؤال برد و از آن پس به هر نحوی که قابل تصور است از افرادی که بعدها مسیرشان را از مردم جدا کردند، حمایت کرد. عملکرد مغرضانه این شبکه، پیش بینی کارشناسان و برخی مسئولان مبنی بر اینکه بی بی سی فارسی به منظور براندازی نرم و با حمایت نیروی انسانی و مالی جریانی در خارج از مرزهای ایران راه‌اندازی شده است را طی روزهای منتهی به انتخابات 88 و پس از آن، عملا به اثبات رساند.

پروژه بی بی سی ان سالها با اسم رمز تقلب شناخته شد ، شبکه متعلق به استعمار پیر از قبل از انتخابات در اخبار و تحلیل‌های به اصطلاح کارشناسان سیاسی مسائل ایران، بحث تقلب را از قبل از برگزاری انتخابات! تئوریزه و قاطعانه بر آن اصرار ورزید و در چارچوب سناریوی خود، جمعه شب 22 خرداد 88 در قالب برنامه‌های زنده پروژه تقلب در انتخابات را با حضور کارشناسان خود که غالبا از اعضای گروهک تروریستی منافقین و یا ضد انقلاب‌های خارج نشین هستند، کلید زد.  پس از آن بر اساس اعلام آرای انتخابات از طریق ارتباط مستقیم با کارشناسانی مانند جمشید برزگر، هاشم احمدزاده و مسعود بهنود که عناد آن‌ها با نظام جمهوری اسلامی ایران بارها مشخص شده است، بر حملات خود مبنی بر تلقین پروژه تقلب در انتخابات افزود، به صورتی که تا ظهر شنبه 23 خرداد 88 همه گزارش‌های این شبکه دستور حمله، اغتشاش بود. 

گزارش

از سوی دیگر پوشش وسیع اخبار اغتشاشات در چند نقطه محدود تهران در این شبکه و انتشار اخبار فتنه گران و بیانیه‌های آنان از جمله مسیرهای بود که در حوادث بعد از انتخابات توسط این شبکه خبری دنبال می‌شد. در واقع می‌توان گفت که بی بی سی در آن زمان از همه ظرفیت‌هایش همچون رادیو، سایت و تلویزیون استفاده کرد تا به اهداف طراحی شده از سوی اتاق فکر آن در لندن، پاریس و واشنگتن که همانا براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود، برسد.

گزارش

عملکرد این شبکه در روزها و ماه‌هایی که کشور دچار فتنه بود به خوبی نشان داد که اتاق فکر آن از هیچ تلاشی برای ناامن نشان دادن وضعیت کشورمان فروگذار نکرده و با کوبیدن بر طبل تو خالی تقلب در انتخابات، در بروز ناآرامی‌ها نقش موثری داشت که این موضوع در گزارشی که چند ماه پس از انتخابات از سوی وزارت اطلاعات ارائه شد، به خوبی روشن بود. وزارت اطلاعات در این گزارش اعلام کرد که یافته ها نشان می دهد که هسته ی مرکزی مستقر در ارگان عملیات روانی سازمان جاسوسی دولت انگلیس موسوم به «بی بی سی»، در اداره تعدادی از شبکه های رادیویی، تلویزیونی، پایگاه های اینترنتی خبری ضد انقلاب و وابسته به عناصر فراری فتنه 88 نقش دارد.

بنابر این اطلاعیه، هسته مورد نظر از طریق برخی عوامل آگاه یا ناآگاه با رسوخ به رسانه های داخلی نقش خط دهنده و در عین حال دریافت کننده اطلاعات از آنها را ایفا می کرد. این گزارش می‌افزاید: اطلاعات به دست آمده نشان می دهد، یکی دیگر از کارویژه های این شبکه، ایفای نقش جدی در پروژه های موسوم به حقوق بشر است که با سوژه سازی، انتقال اطلاعات به سرپل های مشخص شده در خارج، پردازش آن و بیان از زبان برخی به اصطلاح عناصر روشنفکر، سازمان ها، گروه ها و دسته جات سیاسی یا رسانه های خاص مطرح و منتشر می شد.

بی بی سی در ایام فتنه با راه اندازی شبکه جاسوسی، اخبار کف خیابان‌ها را نیز به صورت مغرضانه پوشش می‌داد که البته قوه قضائیه و نهادهای امنیتی با شناسایی و دستگیری سرشاخه‌های این شبکه، ضربه مهلکی را به رسانه استعمار پیر وارد کردند. اگرچه این رسانه معاند در ابتدا همکاری با این افراد را منکر شد ولی بعدها و پس از دستگیری برخی از این افراد در 10 مهر 90 سال نوشت: «پل هگیس، فیلمنامه‌نویس سرشناس آمریکایی و برنده جایزه اسکار، جایزه خود از جشنواره فیلم زوریخ را به مستندسازان ایرانی که تنها به علت همکاری با بی بی سی فارسی بازداشت شده اند. اهدا کرده است».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.