سخنگوی وزارت کشور از روزانه ۱۷.۵ میلیون سفر در تهران خبر داد و گفت: باید آموزش عمومی و نظم بخشی برای رفع مشکل ترافیک مورد توجه جدی قرار گرفته شود.

روزانه ۱۷.۵ میلیون سفر در تهران انجام می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، سید سلمان سامانی در حاشیه یکصد و سی و سومین جلسه شورای ترافیک کشور در جمع خبرنگاران درباره موضوعات مطرح شده و راهکارهای کاهش ترافیک اظهار کرد: این جلسه با ریاست وزیر کشور برگزار شد و موضوع بررسی وضعیت ترافیکی تهران مورد توجه اعضا قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه اعلام شد که روزانه 17.5 میلیون سفر در تهران انجام می‌گیرد که علاوه بر این تعداد سفر، حدود سه میلیون تقاضای سفر نیز از اطراف تهران به داخل شهر اتفاق می‌افتد.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: مهمترتین راهکاری که می‌تواند به کاهش بار ترافیک به عنوان یکی از عناصر آلودگی هوا و سایر مشکلات کمک  کند توجه به نظم و انضباط در ترافیک تهران است.

سامانی خاطرنشان کرد: متاسفانه شاهدیم در تعدادی از معابر و بسیاری از فضاهای شهری عدم رعایت نظم تاثیرات بسیاری در افزایش ترافیک داشته است.

وی افزود: افزایش بازده معابر شهری، کاهش تقاضای سفر و کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر از اصول کلی است که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و راهکارهای لازم برای آن باید ارائه شود.

سخنگوی وزارت کشور عنوان کرد: افزایش تعداد جلسات شورای ترافیک شهر تهران و برگزاری آن به صورت ماهیانه یکی از دیگر از الزامات این جلسه بود.

سامانی با بیان اینکه در دولت یازدهم کمیسیون کلانشهرها در دولت تشکیل شد تا از ظرفیت قوه مجریه و مصوبات برای حل مشکلات کلانشرها استفاده شود، گفت: در این جلسه تاکید شد که دولت آمادگی دارد مواردی که در کمیسیون کلانشهرها بررسی شود را به مجلس یا به خود دولت ارائه کند تا تصمیمات مورد نیاز اتخاذ شود.

وی توجه به برنامه‌های آموزش عمومی را یکی دیگر از محورهای جلسه شورای ترافیک دانست و تصریح کرد: ‌برنامه آموزش عمومی بر اساس قانون آموزش عمومی باید انجام بگیرد و با این برنامه ارتقا فرهنگ نظم و ترافیک را شاهد خواهیم بود.

سخنگوی وزارت کشور آموزش نیروهای پلیس را از دیگر راهکارهای جلسه امروز خواند و عنوان کرد: در این جلسه تاکید شد تا آموزش نیروهای راهور جدی تر گرفته شود و با اقتدار و جدیت بیشتری به این مسئله ترافیک توجه شود.

سامانی تصریح کرد: بحث معاینه فنی خودروها نیز مورد توجه و تاکید قرار گرفت و به اقدامات آتی برای اجرای بهتر طرح معاینه فنی نیز اهتمام شد.

وی افزود: در این جلسه دادستان تهران نیز بر استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی و اعلام آمادگی برای حل مشکلات ترافیکی تاکید کرد.

سخنگوی وزارت کشور اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری ، شورای اسلامی شهر، وزارت راه و شهرسازی و پلیس راهور در این جلسه گزارشهای کاملی را ارائه کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.