مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی گفت: میزان بدهی شرکت‌های هوایی به ۵ هزار میلیارد ریال رسیده و درصددیم با همکاری شرکت‌های هوایی نسبت به کاهش این طلب‌ها از شرکت‌های هوایی حتی برخی از آنها را تهاتر کنیم.

بدهی شرکت‌های هوایی به ۵ هزار میلیارد ریال رسید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های هرمزگان، رحمت الله مه‌آبادی اظهارداشت: ما هم اکنون در صدد نوسازی تمام تجهیزات هوایی و فرودگاهی هستیم تا همچنان بتوانیم ایمنی و امنیت را در این حوزه ارتقا بخشیم زیرا هیچ وقت نمی توانیم ایمنی را فدای امنیت کنیم.

وی بیان‌داشت: با خرید یک فروند هواپیمای فلایت چک بسیاری از مشکلات ما در بخش کنترل تجهیزات ناوبری هوایی برطرف شده است اما ما نیازمند خرید 2 فروند هواپیمای فلایت چک هستیم تا همیشه خود را در این حوزه بروز برسانیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اظهارکرد: تمام فعالیت‌های شرکت فرودگاه‌های کشور دارای شفافیت‌های مالی است و دیوان محاسبات، سازمان حسابرسی و سازمان بازرسی کل کشور بر تمام عملیات مالی این شرکت نظارت دارند.

مه آبادی با بیان اینکه هم‌اکنون سالانه حدود 4 هزار میلیارد ریال هزینه رایگان توسط شرکت فرودگاه‌های کشور در اختیار نهادهای مستقر در فرودگاه‌ها هزینه می‌شود، افزود: این درحالی است که این شرکت سال گذشته 2 هزار و 600 میلیارد ریال مالیات پرداخت کرده و امسال نیز مالیات پرداختی ما به دولت به بیش از 4 هزار میلیارد ریال افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به بدهی شرکت‌های هوایی به شرکت فرودگاه‌های کشور یادآورشد: هم اکنون میزان بدهی شرکت‌های هوایی به 5 هزار میلیارد ریال رسیده و ما درصددیم با همکاری شرکت‌های هوایی نسبت به کاهش این طلب‌های خود از شرکت‌های هوایی حتی برخی از آنها را تهاتر کنیم.

وی یادآورشد: سالیانه هزینه‌های این شرکت برای نگه‌داری فرودگاه‌ها معادل 80 هزار میلیارد ریال می‌شود درحالی که در این بخش 50 هزار و 500 میلیارد ریال با کمبود منابع مالی مواجه هستیم.

وی گفت: تاکنون امسال برای ایجاد زیرساخت‌های مهم در فرودگاه‌های کشور 3 هزار میلیارد ریال هزینه شده و برای نوسازی و خرید تجهیزات جدید نیز یک‌هزار میلیارد ریال هزینه کرده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی یادآورشد: در حوزه تجهیزات فرودگاهی باز هم وضعیت ما مناسب نیست به طوری که سیستم روشنایی فرودگاه‌های ما مربوط به 45 سال پیش است زیرا این سیستم‌ها را نمی‌توان از مدار خارج کرد و باید در قطعی برق 9 تا 12 ثانیه جریان برق متصل شود تا بتوانیم خدمت‌رسانی کنیم.

وی، اصلاح ساختار فضایی کشور را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام‌کرد و گفت: با اصلاح این ساختار باید با کاهش هزینه‌ها بهره‌وری را در این حوزه ارتقاء دهیم تا بتوانیم همچنان در توسعه و رشد اقتصادی کشور به نقش‌آفرینی خود ادامه دهیم.

مه آبادی ارائه خدمات ایمنی و کیفی، ارائه خدمات کارآمد و تسهیل‌گری و نقش منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را از مهم‌ترین رسالت شرکت فرودگاه‌های کشور اعلام‌کرد و گفت: حمل و نقل هوایی به عنوان یک اقتصاد سرعتی در رشد اقتصادی کشورها بسیار تاثیرگذار است و تصویب قوانین و مقررات تسهیل‌کننده برای توسعه فعالیت‌های فرودگاهی بسیار مورد توجه دولت و مجلس شورای اسلامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.