گرگان-رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در قالب طرح آگاهی بخشی، قضات گلستانی با حضور در مساجد شهرها و روستاهای استان به سوالات حقوقی مردم پاسخ می دهند و به کمک ائمه جماعات و هیات امنای مساجد برای کاهش آسیب های اجتماعی تلاش می کنند.

طرح  آگاهی بخشی حقوقی در گلستان اجرا شد

به گزارش قدس آنلاین، هادی هاشمیان با بیان این که در این طرح ما به دنبال آشنایی بیشتر مردم با حقوق شان هستیم گفت : اگر افراد با حقوق شان آشنا باشند نه به دیگران اجازه می دهند حق شان را تضییع کنند و نه خودشان حق دیگران را نادیده می گیرند.

وی با اشاره به پیچیدگی های زندگی امروز از مردم خواست  آگاهی های حقوقی شان را افزایش دهند و در اموری مانند عقد قرارداد ، پیش فروش و پیش خرید مسکن حتما با وکلا و کارشناسان مشورت کنند تا  هم خودشان گرفتار عواقب ناآگاهی شان شوند و هم برای دستگاه قضایی تولید پرونده نکنند.

 هاشمیان افزود: تجربه نشان داده است هر چه آگاهی مردم درباره ی مباحث حقوقی بیشتر باشد، میزان ورودی پرونده ها به محاکم نیز به همان میزان کاسته می شود .

این مقام ارشد قضایی استان با بیان این که مدت زمان رسیدگی به پرونده ها، مهم ترین دغدغه ی مردم است گفت : کاسته شدن امار پرونده های ورودی به محاکم ، زمان رسیدگی به پرونده ها به ویژه پرونده های حساس و مهم را کاهش می دهد.

هادی هاشمیان با اشاره به کاهش ۱۸ هزار فقره پرونده در ۹ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال گفت : همین کاهش فرصتی را برای قضات ما فراهم کرد تا تعداد پرونده های مسن استان که مربوط به سال ۹۲ و پیش از ان است را از یکهزار و ۵۰۰ فقره در ابتدای امسال به ۸۰۰ فقره تا پایان آذر کاهش دهند.

وی ابراز امیدواری کرد : با اجرای طرح آگاهی بخشی حقوقی ، شمار بیشتری از پرونده های ورودی به محاکم استان کاسته شود.

وی افزود : پیش از این این نیز دادگستری گلستان به منظور آگاهی بیشتر مردم از قوانین و مقرارت ، برنامه ی تلویزیونی سیمای قانون را از شهریور امسال ، زنده روی آنتن برده است .

به گفته ی هاشمیان برنامه سیمای قانون همکاری مشترک دادگستری و صدا و سیماست و شنبه هر هفته از ساعت ۱۹ به مدت ۴۵ دقیقه، از شبکه گلستان پخش می شود.

وی افزود : قضات در این برنامه ، شنبه ی هر هفته از ساعت ۱۹ به مدت ۴۵ دقیقه به سوالاتی که مردم پیامکی یا تلفنی می پرسند ، پاسخ می دهند.

به گفته این مقام ارشد قضایی استان ، محورهای این برنامه بر اساس تعداد پرونده های تشکیل شده در محاکم ، تعیین می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.