اراک- وزیر صنعت، معدن و تجارت در اراک از اختصاص ۴۶۰ میلیارد تومان به صنایع کوچک و متوسط این استان خبر داد و وجود خریدار آلمانی شرکت هپکو این استان را تکذیب کرد.

شاهد رشد حدود پنج درصدی در صنعت کشور هستیم/ ۴۶۰ میلیارد تومان به صنایع کوچک استان مرکزی اختصاص داده شده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد اقتصادمقاومتی استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به آمار اعلام شده از سوی مزارت کار و تامین اجتماعی اظهار داشت: طبق آمار وزارت کار و تامین اجتماعی، ۲۶ هزار نفر از ابتدای سال تا به امروز در این استان بیمه جدید و استخدام جدید شده‌اند و حتی در بخش رونق ۲۰ درصد برق صنعتی استان مرکزی افزایش یافته است.
وی افزود: خوشبختانه این آمار از رشد ۴-۵ درصد با وجود همه محدودیت‌هایی که گریبانگیر کشور است خبر می‌دهد و برای رفع مشکلات باید با یک اتحاد همگانی حرکت کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اداره صنایع به دست نااهلان گفت: صنعت باید دست اهل صنعت باشد برخی از مالکان صنایع نه اهل صنعت هستند و نه دلسوز این عرصه و همین امر سبب شده است تا نتوانیم پیشرفت چشمگیری در این عرصه داشته باشیم. 
نعمت زاده تصریح کرد: با مسائل سیاسی نباید وارد صنعت شد و صنعت را نباید به عرصه سیاست و جایگاه بازی با مسائل سیاسی تبدیل کرد زیرا که صنعت فقط اقتصادی است.
وی با اشاره به عملکرد دولت در پرداخت بدهی به شرکت کشتی سازی صدرا گفت:  وزارت نفت در آغاز دولت یازدهم به دلیل تاخیر پروژه‌های فراساحل حاضر نبود به کشتی‌سازی صدرا پروژه سفارش دهد اما اکنون از این کشتی‌سازی تقدیر کرده‌اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: کشتی‌سازی صدرا نزدیک به پنج هزار نفر اشتغالزایی داشته که در آغاز کار دولت کارکنان این شرکت به چندصد نفر رسیده بودند.
نعمت زاده با اشاره به راه اندازی مجدد این شرکت کشتی سازی گفت: خوشبختانه اکنون دوباره حدود ۴ هزار و پانصد نفر در این کشتی‌سازی کار می‌کنند.
وی ادامه داد: حدود هشت و نیم میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در دولت دهم تصویب شده است این در حالی است که در دولت یازدهم در سال جاری، ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی تصویب شده که نشان دهنده تغییر دیدگاه جهانی به کشور است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تسهیلات اختصاص داده به صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به رونق صنایع کوچک و متوسط استان اختصاص داده شده است.
نعمت زاده خاطرنشان کرد: وحود خریدار آلمانی برای شرکت هپکو کذب بود و از همین جا تمام شایعات مربوط به این مهم را تکذیب می‌کنم.
وی با اشاره به صنایع استان مرکزی و نقش آنها در استان و تاثیرگزاری این صنایع در کشور گفت: ۶ صنعت بزرگ ماشین سازی، ایرالکو، آذراب، واگن پارس،هپکو و کمباین سازی در حقیقت ژنرال های صنعت استان هستند از این رو باید برنامه های ویژه ای برای این واحدها پیش بینی شود.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: ۴۰ درصد صنایع بزرگ کشور در دو استان مرکزی و تهران واقع شده است که از همین رو شخصا جانشین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این دو استان شده ام.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.