آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت : اگر شبکه ملی تقویت شود و تمام نیازهایی که مردم دارند در آن فضا در اختیار آنان قرار گیرد می توانیم مشکلاتی که در عرصه فضای مجازی است را کم کنیم.

کاهش مشکلات فضای مجازی با تقویت شبکه ملی

به گزارش «قدس آنلاین» به نقل از مرکز خبر حوزه، وی روز پنجشنبه در دیدار اعضای برگزاری سومین همایش فضای مجازی تصریح کرد: متاسفانه شورای فضای مجازی چندان دلسوزانه در عرصه فجاری مجازی کار نمی کند و امیدواریم که در این عرصه کار جدی تری انجام دهند.
وی ابراز داشت : باید کاری انجام شود که فشارها از سوی علما، حوزه، دانشگاه، مردم و مقام ها بیشتر شود؛ باید انگیزه لازم برای ورود به این مساله ایجاد شود که البته باید به این نکته نیز توجه کنیم، چرا این انگیزه وجود ندارد، باید ریشه یابی و دلایل آنها را نیز بررسی کرد.
وی هم چنین با بیان این که خوشبختانه روز به روز دغدغه ها نسبت به مشکلات فضای مجازی بیشتر می شود افزود: زمانی عده محدودی این فریاد را برمی آوردند؛ ولی امروز حوزه و دانشگاه و برخی از مسئولان و نهادهای مختلف نیز به این مساله پی برده اند و در میدان حاضر شده اند.
آیت الله مکارم شیرازی ابراز امیدواری کرد که این حضور مقدمه ای برای حل این معضل که مهمترین معضل سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی امروز است، باشد.
وی گفت: دادستان کل کشور بیان کرد که بسیاری از طلاق ها از فضای مجازی سرچشمه گرفته است؛ یکی از مسئولان برنامه های مرتبط به جوانان و نوجوانان از بلوغ زودرس پسران و دختران در ۱۰ یا ۱۱ سالگی خبر داد که محصول همین فضای مجازی است.
این مرجع تقلید ادامه داد: در عرصه سیاسی نیز با کوچکترین مساله باعث فراگیر شدن آن و بهره برداری دشمنان در خارج از کشور می شوند.
وی گفت: در این زمینه ۲ نوع برخورد می توان داشت؛ نخست این که برخورد سلبی داشته باشند که دشمنان نتوانند از آن استفاده کنند؛ راه دیگر آن است که بتوانیم جانشین خوبی عرضه و نیروها را متوجه این فضا کنیم که روی آن فضای مسموم زوم نکنند.
آیت الله مکارم شیرازی افزود: اگر شبکه ملی تقویت شود و تمام نیازهایی که مردم دارند در آن فضا قرار گیرد شود و در اختیار مردم قرار گیرد می توانیم مشکلات این عرصه را کم کنیم.
سومین همایش فضای مجازی پاک، روزهای هفدهم تا نوزدهم اسفندماه سال جاری توسط دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در این شهر برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.