شهر کرد-مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر چهار محال و بختیاری گفت:از زمان تأسیس این صندوق تا کنون ۵۱ کارگزاری در سطح استان شروع به فعالیت کردند و بیش از ۲۳ هزار خانوار تحت پوشش این صندوق هستند.

۲۳ هزار روستایی چهار محال و بختیاری تحت پوشش صندوق بیمه هستند

به گزارش قدس آنلاین، جعفر شاه بندری افزود: تا قبل از تشکیل این صندوق، قشر زحمت کش کشاوزان، روستائیان و عشایر از  خدمات بیمه ای محروم بودند، اما با تشکیل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، عشایر و روستائیان با هدف تأمین خدمات بیمه اجتماعی برای این قشر مشکلات بیمه ای این قشر از جامعه رفع شد.

وی بیان کرد: از زمان تأسیس این صندوق تا کنون ۵۱ کارگزاری در سطح استان شروع به فعالیت کردند  و بیش از ۲۳ هزار خانوار تحت پوشش این صندوق هستند، که در مقایسه با سطح کشوری در رتبه متوسط قرار گرفته ایم، اما به دلیل محرومیت استان و عدم اطلاع  رسانی به روستاییان و عشایر بسیاری از آنها تا کنون تحت پوشش این بیمه قرار نگرفته اند.

وی در ادامه گفت: طبق قوانین موجود هر روستایی با پرداخت حداقل ۱۵ سال و با رسیدن به سن ۶۵ سال می تواند بازنشسته شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان،روستائیان و عشایر استان افزود: در حال حاضر ۲۰۰ نفر از کارافتادگان در حال دریافت مستمری هستند و حدود ۴۰۰ نفر از مستمری بگیرانی که فوت شده اند، مستمری آنها به خانوادهایشان پرداخت می شود.

شاه بندری در ارتباط با پرداخت حق بیمه گفت: ۱۵ درصد از درآمد فرد بیمه شده به عنوان حق بیمه به صورت سالیانه پرداخت می شود که ۵ درصد آن را فرد بیمه شده و ۱۰ درصد مابقی را دولت پرداخت می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.