یزد - وزیر راه و شهرسازی گفت: استان یزد در حوزه حمل و نقل ریلی ظرفیت بالایی دارد و می‌تواند مرکز تقسیم ترانزیت باربری کشور باشد.

یزد در در حوزه حمل و نقل ریلی ظرفیت بالایی دارد

به گزارش قدس آنلاین ، عباس آخوندی صبح  پنج شنبه در حاشیه افتتاح ۴۵ کیلومتر از محور دوبانده اردکان- چوپانان اظهارداشت: این طرح جزیی از مسیر ۱۶۰ کیلومتری ارکان – چوپانان بوده که از مجموع ۷۲ کیلومتر محور  دوبانده و با عرض ۱۱ متر واقع شده در شهرستان اردکان می‌باشد که با اعتباری بالغ بر ششصد میلیارد ریال امروز افتتاح شد.

وی از اهداف اجرای این طرح را برقراری ارتباط میانبر در حدفاصل محورهای راه یزد و استانهای جنوبی عنوان کرد و افزود: با اتصال مسیر مراکز استان‌های شمالی کشور، کاهش قابل ملاحظه طول مسیر راه به میزان حدود ۳۰۰ کیلومتر در حد فاصل شهرهای یزد و استان‌های شمالی و اتصال مراکز صنعتی، معدنی، کشاورزی و جمعیتی منطقه طرح به شبکه سراسری راه انجام خواهد شد که شهرهای یزد، اردکان و میبد را می توان به‌عنوان مرکز تقسیم کل ترانزیت باربری کشور قلمداد کرد.

آخوندی تصریح کرد: همزمان با افتتاح طرح بزرگراه اردکان - چوپانان، ۴۴ کیلومتر از محور تفت - ابرکوه سورمق که یزد را به سمت اقلید وصل می کند و بعنوان مسیر مهم جنوب غرب ایران به شمال شرق به شمار می رود را به هم متصل می کند، به بهره‌برداری رسید که برای افتتاح این ۲ طرح در مجموع یکهزار و سیصد میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت راه و شهرسازی هزینه شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت توسعه بیش از پیش حمل و نقل ریلی، از پایان طرح دو خطه کردن محور بافق- زرین شهر تا پایان امسال خبر داد و گفت : راه آهن یزد به تنهایی بیش از ۳۰ درصد بار ترافیکی حمل و نقل کشور را به دوش می کشد.

وی با بیان این که گلوگاه‌های بسیار مهمی از مسیر بافق تا زرین شهر وجود دارد، افزود: این گلوگاه ها از جمله گلوگاه های مهم کشور است که با پیشرفت بسیار خوبی در حال اجرا است و   این طرح از سفر رئیس جمهور تا کنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است،

آخوندی در ادامه با اشاره به این که طی برنامه های تدوین شده بخش اصفهان تا پایان سال به بهره برداری می رسد، تصریح کرد: امیدوارم با اجرای این راه آهن در این منطقه، شاهد افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی باشیم.

وی در پایان ضمن گرمیداشت یاد و خاطره جانباختگان حادثه قطار سمنان، با اشاره به این که تمام سیستم و علائم ایمنی در این محور نصب می شود، خاطرنشان ساخت: افزایش و توسعه ایمنی از جمله رویکردهای جدی در احداث این محور ریلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.