بیرجند: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال در مجموع به ٦٥٢ نفر از حادثه دیدگان خراسان جنوبی اسکان اضطراری یافتند گفت: همچنین در این مدت یک مورد عملیات امداد هوایی انجام و ۴ نفر توسط بالگرد به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

٦٥٢نفر از حادثه دیدگان خراسان جنوبی اسکان اضطراری یافتند

جواد خامسان در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین بیان کرد: در ۹ ماهه امسال ۳ هزار و ۹۳۷ نفر توسط امدادگران هلال احمر خراسان جنوبی امدادرسانی شدند.

وی از وقوع ۷۷۳ مورد حادثه در خراسان جنوبی خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد حادثه یک مورد زلزله، ۱۰۳ مورد خدمات حضوری، ۹۳ مورد حوادث شهری، ۳ مورد حوادث صنعتی و کارگاهی و ۱۴ مورد حوادث کوهستانی بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی ۵۲۰ مورد از این حوادث را مربوط به جاده های استان دانست و خاطرنشان کرد:همچنین از این حوادث آتش سوزی مرتع یک مورد، برف و کولاک یک مورد، خدمات مناسبتی ٧ مورد، سیل و آبگرفتگی٢٥ مورد و ریزش آوار ٥ مورد بوده است.

خامسان با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال در مجموع به ٦٥٢نفر از حادثه دیدگان اسکان اضطراری داده شده است گفت: همچنین در این مدت یک مورد عملیات امداد هوایی انجام  و ۴ نفر توسط بالگرد به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

وی مجموع کل نجات یافتگان استان را در ۹ ماهه امسال ٥٦٧ نفر دانست و افزود: از این تعداد ٤٠٣ نفر توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل شدند و ١٦٤ نفر به صورت سر پایی درمان شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی میانگین مدت زمان عملیات در حوادث جاده ای را از آغاز تا پایان عملیات یک ساعت و ۶ دقیقه و ۵۱ ثانیه عنوان کرد و تصریح کرد: همچنین میانگین زمان حضور در صحنه عملیات حوادث جاده ای نیز از اطلاع به جمعیت تا حضور در صحنه ۱۲ دقیقه و ۹ ثانیه است. خامسان تعداد آمبولانس های اعزام شده به مناطق حادثه دیده را ۶۵۶ دستگاه آمبولانس عنوان کرد و یادآور شد: در این مدت ۸ مورد عملیات اطفاع حریق انجام شده است.

وی مجموع کل عملیات رهاسازی شده را ١١٨ مورد بیان کرد و گفت: در این مدت یک هزار و یک تیم عملیاتی و ۲ هزار و ۹۴۱ نفر نیروی عملیاتی نیز به مناطق اعزام شدند.

خامسان به آمار کمک های امدادی ارائه شده به آسیب دیدگان ناشی از حوادث ۹ ماهه اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این کمک ها شامل ۳ هزار و ۲۱۰ قلم از اقلام زیستی  و ١٣ مورد اقلام خوراکی شامل برنج، روغن، چای، نان و غیره بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.