مشهد- عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مسئولان در برابر مردم پاسخگو نیستند،‌ گفت: ۹۰ درصد مشکلات جامعه به دلیل بی تعهدی مسئولان است.

۹۰ درصد مشکلات جامعه به دلیل بی تعهدی مسئولان است

به گزارش قدس آنلاین، حسن رحیم پور ازغدی عصر پنجشنبه در همایش فرهنگی، بصیرتی و تخصصی مسئولان و فرماندهان بسیج صنعت حمل و نقل هوایی کشور اظهار کرد:‌ در کشور مسئولان به مردم پاسخگو نیستند زیرا خود را به مردم وابسته نمی‌دانند.

وی افزود: در کشورهای سرمایه‌داری نفت رایگان ندارند و با مالیات‌های مردم کشور اداره می‌شود به همین دلیل مجبورند به خواسته‌های مردم توجه کنند. در کشورهای سرمایه‌داری نفت رایگان ندارند و با مالیات‌های مردم کشور اداره می‌شود به همین دلیل مجبورند به خواسته‌های مردم توجه کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: بخش مهم اقتصاد مقاومتی مربوط به تعهد، نظم و حفظ بیت‌المال است اما در کشورمان شاهد عدم نظارت مناسب بر بخش‌های مختلف هستیم و برداشت ملت این است که مسئولان تعهدی در برابر مردم ندارند و هیچ کس نیز نمی‌تواند به این مسائل پاسخگو باشد و توجیه کند.

رحیم پور ازغدی بیان کرد: کشور به لحاظ عزت و قدرت نظامی دارای وضعیت مطلوبی است و رزمنده‌های انقلاب کوتاهی نکردند اما کسانی که کشور را اداره می‌کنند کوتاهی کردند و ۹۰ درصد مشکلات به دلیل بی تعهدی است اگر آن‌گونه که رزمندگان با جنگ برخورد کردند با مسائل کشور برخورد شود تغییر واضح شرایط را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه باید با مدیرانی که وظایف خود را انجام نمی‌دهند، برخورد شود، افزود: از هرکس انتقاد می‌شود تقصیرها را گردن دیگران می‌اندازد و از بقیه انتقاد می‌کند، متاسفانه همه حرف های خوب زیاد می زنند که اگر به یک هزارم حرف‌هایی که زده می‌شود عمل کنند اوضاع بسیار مناسب می‌شود.

وی عنوان کرد: خداوند از سه گروه بیزار است کسانی که با مدیریت غلط مالی اقتصاد را ضایع می‌کنند، کسانی که شعار می‌دهند و عمل نمی‌کنند و کسانی که روحیه گداپروری دارند و دستشان جلوی بیگانگان دراز است.

رحیم پور ازغدی در رابطه با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت: باید الگوی علمی و عملی وجود داشته باشد و یکی از علت‌های ایجاد تورم در کشور تعدد اندیشه‌ها و عدم وجود راهبردها برای تبدیل اندیشه به تکنیک است.

وی ادامه داد: در زمان جنگ از زیر صفر شروع کردیم و در ابتدا سلاح و تجهیزات نداشتیم اما امروزه پیشرفت بسیار کرده‌ایم زیرا تعهد انقلابی و شرعی وجود داشته است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مسئولان کشور در برنامه‌ریزی‌ها خود را جای مردم نمی‌گذارند تا اینکه مردم حس کنند کسی به فکرشان نیست شرایط خطرناکی ایجاد می‌شود همچنین در وضعیت فعلی در جنگ اقتصادی هستیم و باید تلاش کنیم زیرا در شرایط فعلی نظام آزاد جهانی یک دروغ است که نباید حرف‌هایشان را باور کنیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با جهان قهر نبود خاطرنشان کرد: امام با جهان قهر نبود بلکه با جهانخواران قهر بود و باید در برابر مخاطرات خارج از اختیار آماده باشیم.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه یکی از شرایط مدیریت دینی تکیه بر علم است، افزود: کسی که تخصص ندارد اگر مسئولیت بپذیرد خائن است و لازم است مسئولان تمام دستاوردهای حوزه‌های مختلف را بشناسند، همچنین باید در قوانین بازنگری شود زیرا سلبی بودن آنها بیشتر از ایجاب است.

وی با اشاره به اینکه درست کردن اقتصاد درست کردن آخرت مردم است، خاطرنشان کرد: زمانبندی و نقشه راه مناسب باید وجود داشته باشد و نباید به گونه‌ای برخورد شود که مردم فکر کنند تمام مسئولان دزد هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.