مشابه پیشنهادی که این روزها به نقل از احمدی‌نژاد در حال انتشار است و مورد تمسخر برخی کاربران قرار گرفته را پیش‌تر هاشمی رفسنجانی ارائه کرده بود.

پیشنهاد احمدی‌نژادی، هاشمی که این روزها مورد تمسخر طرفداران روحانی قرار گرفته است!

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، این روزها خاطره ای از حسن روحانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی که پس از روی کار آمدن احمدی نژاد در سال 84 از وی شنیده بود که سهم آژانس انرژی اتمی را ایران بدهد تا آژانس تا این اندازه تحت تاثیر غرب نباشد دوباره بازنشر و احمدی نژاد بار دیگر مورد تمسخر قرار گرفته است فارغ از این که این خاطره تا چه اندازه با واقعیت آن چه بین احمدی نژاد و روحانی گذشته است منطبق است و فارغ از این که برخی اقدامات احمدی نژاد اصلا قابل دفاع نیست مروری بر اظهارات رسمی و منتشر شده افرادی که روحانی به شاگردی آن ها افتخار می کند از جمله هاشمی رفسنجانی نشان می دهد که آن ها خود در دهه شصت بانی چنین ادبیات و گفتمانی بوده اند ، به عنوان نمونه به روی داد زیر توجه کنید؛
25 مهر 1361 هاشمی رفسنجانی رئیس وقت مجلس شورای اسلامی در دیدار هوانک جانک یوپ رئیس مجلس نمایندگان جمهوری دمکراتیک خلق کره گفت: بعد از آن که اسرائیل از مجمع بین المللی انرژی اتمی اخراج شد آمریکا تهدید کرد که کمک هایش را به این مجمع قطع خواهد کرد و این یک توهین بزرگ به مردم دنیا است.
وی ادامه داد: آمریکا می خواهد با این تهدید مالی که هشت میلیون دلار بیشتر نیست رای خود را به دنیا تحمیل کند و امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با امضای نامه ای اعلام کردند که ایران آماده است تا با همکاری هر کشور دیگر به منظور جلوگیری از فشار آمریکا بر آرای اعضای سازمان بین المللی انرژی اتمی معادل کمک های آمریکا به این سازمان را پرداخت کنند.
هاشمی همچنین گفت: ما اگر در خارج از مرزهایمان به امپریالیسم ضربه بزنیم آن ها کمتر در داخل موفق به تلافی خواهند شد. ما کشورهای آزاد و مستقل باید ابرقدرت ها را در تمام نقاط دنیا مورد حمله قرار دهیم و آن ها را آسیب پذیر سازیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان سخنانش شکست مفتضحانه نظامی آمریکا در ویتنام ، ماجرای مصادره کشتی آمریکا در کره شمالی و بی حیثیت شدن آمریکا و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران که منجر به بی اعتباری و سرافکندگی ابرقدرت غرب در جهان شد را گوشزد کرد و افزود: ما ثابت کرده ایم کشورها می توانند در حالی که پنجه در پنجه آمریکا دارند خواسته های خود را به انجام برسانند و ما باید در صحنه های بین المللی وارد مبارزه جدی با امپریالیزم شویم.
حال با چنین سابقه ای آیا حامیان دولت تدبیر و امید حاضرند هاشمی را نیز به سخره بگیرند یا سیاست های دوگانه همیشه جواب می دهد ؟!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.