معاون اداری مالی سازمان دارالقرآن کریم کشور از فعالیت ۸۳۰ مرکز قرآنی در مازندران خبر داد و توجه به سبک زندگی قرآنی را ضروری دانست.

ضرورت توجه به سبک زندگی قرآنی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، احمد حاجی شریف عصر پنجشنبه در حاشیه سفر به مازندران و بازدید از موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه استان، ضمن ابراز رضایت از عملکرد قرآنی مسوولین  و سازمان تبلیغات اسلامی  مازندران، اظهار کرد: یکی از کارهای خوب قرآنی در استان، تاسیس موسسات و خانه های قرآن شهری و روستایی است.

وی افزود: بر طبق آمار استان مازندران دارای ۲۴۰موسسه قرآنی، ۱۴۰ خانه قرآن شهری و حدود ۴۵۰ خانه قرآن روستایی است که در مجموع بیش از ۸۳۰ مرکز قرآنی در استان به همت مسئولان و سازمان تبلیغات اسلامی فعال است.

معاون اداری مالی سازمان دارالقرآن کریم کشور، با بیان اینکه آموزش های موسسات قرآنی و خانه های قرآن شهری و روستایی در دو بخش خواهران و برادران است، ادامه داد: در این مراکز  آموزش روانخوانی، روخوانی، آموزش صوت و لحن و ... ارائه می شود و در عین حال برای کودکان چهارتا ۶ سال هم به تفکیک پایه های سنی به روش های پیشرفته  آموزش های قرآنی وجود دارد.

حاجی شریف، با اشاره به بازدید خود  از مراکز قرآنی استان و ارزیابی مثبت آموزش های این مراکز، گفت: در برخی استانها آموزش هایی برای کودکان پیش دبستانی در مراکز قرآنی ارائه می شود که برای این سنین مناسب نیست و ممکن است پس از ورود این کودکان به مدارس در یادگیری قرآن دچار مشکلاتی شوند زیرا حفظ یکساله قرآن و زبان آموزی در دوره پیش دبستان به ضرر کودکان است.

معاون اداری مالی سازمان دارالقرآن کریم کشور،   برگزاری دوره های تخصصی تربیت معلم قرآن را از فعالیت های موسسات قرآنی برشمرد و افزود: تربیت معلم روخوانی، تربیت معلم تجوید و تربیت معلم پیش دبستانی از جمله این دوره ها است البته افرادی که در دوره های معلم پیش دبستانی شرکت می کند بایستی دوره تربیت معلم روخوانی را گذرانده باشند.

حاجی شریف، با ابراز رضایت از اینکه برگزاری دوره های آموزشی سبک زندگی قرآنی از اقدامات موفق این استان است، ادامه داد: این دوره ها به صورت عمومی  در سراسر مازندران برگزار شده است و در عین حال  دوره های تربیت کادر متخصص از جمله موارد مهمی است که در بخش های مرکزی، غرب و شرق مازندران در حال برگزاری است.

 توجه به آموزش سبک زندگی قرآنی/  دارالقرآن مازندران رتبه برتر را در کشور کسب کرده است

وی در بخش دیگری، به معضلات و مشکلات  برخی از مطالب فضای مجازی اشاره کرد و گفت:  فضای مجازی و محتوای آن لطمه های زیادی به پیکره خانواده ها، نوجوانان و جوانان وارد کرده است لذا برای کاهش این آسیب ها توجه و آموزش سبک زندگی قرآنی بایستی در دستور کار قرار گیرد.

معاون اداری مالی سازمان دارالقرآن کریم کشور، درباره ارزیابی عملکرد موسسات قرآنی استانها، اظهار کرد: ارزیابی فعالیت های قرآنی ادارات تبلیغات اسلامی  سراسر کشور از جمله کارهایی است که در طول سال (سالی یکبار) توسط سازمان دارالقرآن کریم کشور انجام می شود.

حاجی شریف ادامه داد: فعالیت های قرآنی مازندران با توجه به عملکرد دارالقرآن این استان  فعالیت های  قرآنی مازندران  همیشه رتبه برتر را در کشور داشته است و از همین جا از آقای قربانی مسئول دارالقرآن کریم مازندران که خودش هم یک متخصص قرآن است قدردانی می کنم.

وی، در باره  میزان منابع و بودجه هایی که به بخش قرآنی اختصاص می یابد، تصریح کرد: بودجه های قرآنی سازمان تبلیغات اسلامی بودجه های محدودی است در عین حال بودجه هایی که اختصاص می دهند  در پرداخت کمتر از میزان تخصیص داده شده است.

معاون اداری مالی سازمان دارالقرآن کریم کشور، افزود: در سال جاری ۶۵ درصد از بودجه ها به استانها  پرداخت شد در حالیکه  آنچه که به ما داده شده زیر ۵۰ درصد  بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.