معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پیگیری جدی برای تحقق طرح‌های اقتصاد مقاومتی در نقاط مختلف کشور، گفت: رفع موانع تولید را با جدیت در دستور کار داریم.

پیگیری جدی طرح‌های اقتصاد مقاومتی/ موانع تولید رفع می‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت بعد از ظهر پنجشنبه در بازدید از منطقه ویژه اقتصادی بوشهر اظهار داشت: به منظور رفع مشکلات صنایع و فعالان اقتصادی از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا شاهد رونق تولید و افزایش اشتغال باشیم.

وی اضافه کرد: امروز از شرکت صدرای بوشهر بازدیدی را داشتیم و تلاش می‌شود که این شرکت به جایگاه واقعی و ظرفیت کامل خود برسد و شاهد تحقق کامل ظرفیت آن باشیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به بازدید خود از طرح آبیاری نوین نخیلات در آب‌پخش استان بوشهر، افزود: این طرح نقش مهمی در زمینه بهره‌وری بهتر از منابع آبی و همچنین افزایش اشتغال و تولید و درآمدزایی خواهد داشت.

وی افزود: پیگیری طرح‌های اقتصاد مقاومتی با استفاده از توان و ظرفیت این استان در این سفر مورد بررسی قرار می‌ گیرد و راهکارهای لازم در مورد تحقق این ظرفیت‌ها ارائه می‌ شود.

وی گفت: یکی از برنامه‌های دولت در سند چشم ‌انداز بودجه‌ای برنامه ششم توسعه کشور، رسیدن به نرخ تورم تک رقمی است که دنبال این هستیم که هر سال ۷۳۴ هزار میلیارد تومان با کمک بخش خصوصی در کشور سرمایه‌گذاری مولد انجام شود.

نوبخت، طرح اتصال استان بوشهر به خط ریلی را یکی از برنامه‌های مهم در استان دانست و خاطرنشان کرد: افزایش طول راه‌آهن نسبت به طرح تدوین‌شده یکی از برنامه‌هایی است که در کمیسیون ماده تخصصی در سازمان برنامه و بودجه بررسی و اصلاح می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ۱۵ درصد اعتبارات طرح ریلی بوشهر به صورت ریالی و مابقی در قالب طرح فاینانس پرداخت می‌شود، افزود: اعتبارات مورد نیاز برای خط ریلی بوشهر تامین می‌شود.

معاون رئیس جمهور گفت: حفاظت محیط زیست، آب و فاضلاب و شبکه حمل و نقل ریلی از جمله اولویت‌های دولت است که ۱۰ هزار میلیارد تومان برای این اولویت‌ها در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در این بازدید از گروه صنعتی پلی استر آریان و شرکت کیوان پلاست تولید کننده انواع قطعات گچ ساختمانی (سقف‌های کاذب و پنل‌های گچ) بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.