ساری- معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور گفت: ۷۰ درصد طرح های توسعه ای پیش بینی شده در برنامه ششم، برای استان های ساحلی خصوصاً استان های شمالی درنظر گرفته شده است.

۷۰ درصد طرح های توسعه ای برنامه ششم در استان های ساحلی عملیاتی می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، پروین فرشچی ظهر پنج شنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل حفاظت از محیط زیست مازندران افزود: توسعه در استان های شمالی تنها در سایه همدلی و همراهی میسر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شتاب زدگی در توسعه که ضرورت پیشرفت کشور است باید همراه با مدیریت محیط زیست اتفاق بیفتد چراکه درغیراینصورت محیط زیست، مانع توسعه معرفی خواهد شد.

معاون سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با بیان اینکه استان های شمالی سالانه میزبان۲۰ میلیون گردشگر می باشند، ادامه داد: باید بسترهای ارائه خدمات به این تعداد گردشگر فراهم شود.

فرشچی با اعلام اینکه استان های ساحلی قابلیت های خوبی در جهت جذب گردشگر دریایی دارند، یادآور شد: متاسفانه تاکنون اقدامات خوبی در زمینه گردشگری دریایی صورت نگرفته است.

همچنین معاون عمرانی استانداری مازندران با اشاره به اینکه محیط زیست متعلق به یک مجموعه خاص نبوده و برای آحاد مردم است، گفت: همگان باید در جهت حفاظت از محیط زیست تلاش کنیم چراکه بدون مشارکت مردم، حفاظت از محیط زیست اتفاق نمی افتد.

علی نبیان با بیان اینکه مازندران به توسعه نیاز دارد، تاکید کرد: بخاطر ملاحظات زیست محیطی نباید جلوی توسعه استان گرفته شود.

در پایان مدیرکل جدید حفاظت از محیط زیست مازندران سامان بخشیدن به مساله پسماند را اولویت کاری خود خواند و گفت: نقش مردم در حل مساله پسماند مهم و تاثرگذار بوده و در این روند باید به تفکیک زباله از مبدا و اصلاح الگوی مصرف توجه کرد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی با اشاره به اینکه مردم از مولفه های اصلی حفاظت از محیط زیست می باشند، افزود: تلاش می کنیم با همکاری مجموعه قضایی، انتظامی، تشکل ها، رسانه ها و سایر سطوح اجتماعی، این امانت را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه توسعه نباید از ما جلوتر باشد، تاکید کرد: نقش نظارتی ما باید پررنگ تر از گذشته باشد.

در پایان این مراسم حسینعلی ابراهیمی کارنامی بعنوان مدیرکل محیط زیست مازندران معرفی و از زحمات ناصر مهردادی مدیرکل قبلی که پیشتر بعنوان مدیرکل محیط زیست استان تهران منصوب شده بود، قدردانی شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.