تهران-رئیس تعاونی روستایی استان تهران با بیان اینکه مصرف پرتقال های یخ زده ضرری ندارد بیان کرد: میزان ویتامین C در این محصولات کاهش یافته اما مضر نیست.

مصرف پرتقال های یخ زده ضرری ندارد

به گزارش قدس آنلاین، سعید زربخش اظهار داشت: سرمازدگی امسال جزء حوادث غیرمترقبه بود؛ البته طبق گزارشات واصله از مازندران، مناطق مختلف این استان برحسب ارتفاع جغرافیایی به شکل متفاوتی از سرما متأثر شدند.

وی با تأکید بر حفظ ارزش خوراکی چنین پرتقال هایی افزود: پرتقال‌هایی که اکنون به عنوان تازه‌خوری روانه بازار می‌شوند، سال قبل برای ذخیره‌سازی عید در انبارها نگهداری می‌شدند؛ اما امسال به دلیل سرمای شدید، هر چند خاصیت انبارداری آن‌ها کاهش یافته اما به لحاظ خوراکی، مصرف این پرتقال‌ها هیچ منعی ندارد.

رئیس تعاونی روستایی استان تهران با بیان درجات متفاوت این پرتقال‌ها گفت: چنین پرتقالی‌هایی درجه‌بندی متفاوتی از درجه یک تا درجه ۳ دارند، نوع درجه یک این پرتقال‌ها تلخ نیست و فقط کم‌آب است که این امر به دلیل شوک سرما طبیعی است.

وی بیان کرد: پرتقال‌های روانه شده به بازار مشکل مصرف ندارد و قیمت آن‌ها نیز متعادل است، پس فروشنده‌ها پرتقال‌های تلخ را وارد سبد مصرف شهروندان نکنند تا مبادا کام مصرف‌کننده تلخ شود، و شهروندان نیز نگران مصرف آن نباشند و با خیال راحت اقدام به خرید و مصرف مرکبات از جمله پرتقال کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.