اقشار مختلف مردم در کنار اهالی کشتی و پیشکسوتان ورزش ایران حضور پررنگی در مراسم سالگرد جهان پهلوان تختی داشتند.

برگزاری سالگرد جهان پهلوان تختی با حضور مردم و اهالی ورزش

به گزارش قدس آنلاین، مراسم چهل و نهمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی بر سر مزار وی در ابن بابویه شهرری برگزار شد و مانند سال‌های گذشته اقشار مختلف مردم و اهالی کشتی استقبال بسیار خوبی از این مراسم داشتند و با حضور گرم خود بار دیگر ارادتشان را به الگو و نماد پهلوانی ایران نشان دادند.

مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، رسول خادم رییس فدراسیون کشتی، علیرضا حیدری رییس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی، محمدرضا طالقانی رییس اسبق فدراسیون کشتی، محسن مهرعلیزاده رییس فدراسیون جهانی کشتی پهلوانی، حمید سوریان دارنده ۷ طلای جهان و المپیک، علی‌اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک، علیرضا لرستانی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان، آرش میراسماعیلی قهرمان سابق جودو به همراه بسیاری از همدوره‌ای‌های جهان پهلوان تختی و پیشکسوتان کشتی نیز در این مراسم حاضر شدند.

علی‌اکبر حیدری از هم‌تیمی‌های جهان پهلوان تختی طی سخنانی با بیان اینکه صحبت از خوبی‌ها و جوانمردی‌های تختی تمامی ندارد، گفت: تختی چه در میدان مبارزه و چه بیرون از تشک نماد یک پهلوان واقعی بود و هیچ‌گاه دچار غرور نشد. او همواره با مردم مهربان بود و سعی می‌کرد گره از کار دیگران باز کند.

به نقل از ایسنا، دارنده مدال برنز المپیک افزود: وقتی ما به تیم ملی وارد شدیم تختی به عنوان بزرگتر تیم هیچ وقت به ما تذکر نمی‌داد بلکه همیشه با اعمال خود به ما یاد می‌داد چگونه باید برخورد کنیم. با دیدن اعمال تختی می‌فهمیدیم باید بعد از بلند شدن از تخت‌خواب آن را مرتب کنیم و بعد با لباس تمیز و آراسته بر سر میز صبحانه حاضر شویم و یا اینکه برای خروج از اردو باید از مربیان اجازه بگیریم و نظم و انضباط را سرلوحه کارمان قرار بدهیم.

همچنین خیرالله امیری دیگر همدوره‌ای جهان پهلوان تختی با تمجید از مرام و مردم دوستی او گفت: نه تنها کشتی گیران و مردم ایران بلکه کشتی‌گیران دیگر کشورها نیز تختی را بسیار دوست داشتند و به او احترام می‌گذاشتند به‌گونه‌ای که هرگاه ما به خارج از کشور می‌رفتیم، بلافاصله کشتی‌گیران دیگر کشورها سراغ تختی را از ما می‌گرفتند که آیا در کنار تیم حضور دارد یا نه.

او افزود: تختی همیشه با مردم بود و هیچ‌گاه به مردم خود پشت نکرد و از آنها جدا نشد. راز ماندگاری او مردم‌دار بودن و مرام پهلوانی‌اش بود.

محسن مهرعلیزاده، رییس فدراسیون بین‌المللی زورخانه‌ای نیز در این مراسم گفت:‌ تواضع و فروتنی جزو آموزه‌های ملی و مذهبی ما ایرانیان است. الگوی همه ما حضرت علی(ع) است. در زمان حاضر نیز غلامرضا تختی را داریم که بعد از گذشت دهه‌ها از درگذشت او، هنوز به عنوان الگوی جوانمردی و انسانیت مطرح است.

فرماندار شهرری نیز طی سخنانی از روحیه و خصلت پهلوانی در وجود تختی تمجید کرد و وی را نماد پهلوانی ایران دانست.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم از کتاب پهلوانان راستین نوشته پروانه محمدی نیز رونمایی شد و  عباس شیرخدا از مرشدان پیشکسوت ایران نیز با نوای دلنشین خود شور و حال خاصی به این مراسم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.