کرج- امام جمعه کرج بیان کرد: وقتی آقایان در منکرات واضح که تعرض به بیت‌المال مسلمانان است کریمانه عبور می‌کنند و دزدی از مردم را قانونی جلوه داده و مباشر موردنظر را ذخیره نظام و انقلاب اعلام می‌کنند و مسئله مهم و اساسی کشور را امور بی‌خاصیت می‌دانند نباید انتظار داشت که کاری از پیش ببرند.

افرادی که دزدی از جیب مردم را قانونی جلوه می دهند کاری از پیش نمی برند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان کرج توطئه کشف حجاب به‌عنوان یکی از پلیدترین ترفندهای دشمنان اسلام برای از بین بردن ارزش‌های الهی و اسلامی یادکرد و گفت: این توطئه توسط یکی از سرسخت‌ترین دشمنان اسلام یعنی انگلیس و به دست یکی از وابستگان وطن‌فروشش که با کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ توسط روباه پیر روی کارآمد، اجرا شد.

وی با تأکید بر اینکه انگلیس به‌وسیله رضاشاه می‌خواست ایران اسلامی را اسلام زدایی کرده و ارزش‌های غربی را جایگزین کند، گفت: دشمنان از زمان قاجار به دنبال توطئه کشف حجاب در ایران بودند و در تاریخ هفدهم دی‌ماه سال ۱۳۱۴ موفق به اجرای قانون کشف حجاب شدند اجرای این قانون واکنش‌های را در پی داشت.

آیت‌الله حسینی همدانی گفت: زحمت‌های فراوانی کشیده شد تا این قانون اجرا نشود با تلاش زنان بزرگوار ایرانی و درخواست علمای دین، در سال ۱۳۲۳ این قانون لغو شد اما آثار شومش باقی ماند.

وی با تأکید بر اینکه بی‌حجابی گذشته از اینکه بیانگر سقوط ارزشی زن است، گفت: بی‌حجابی موجب اذیت و آزار اجتماعی، تیره شدن روابط بین همسران، بی‌علاقگی به ازدواج و رواج بی‌عفتی در جامعه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با طرح این سؤال که چرا آبرویی که با قطره‌قطره خون شهیدان به دست آمده با غفلت، فتنه‌گری و تن دادن به فساد مالی، اداری و اخلاقی برخی مردمان سست ایمان خدشه دارد شود، ابراز تأسف کرد که در همین شهر کرج در ادارات، دستگاه‌های دولتی، بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و معابر عمومی وضعیت خوبی را شاهد نیستیم.

خطیب جمعه کرج با تأکید بر اینکه مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر واقعاً واجب فراموش‌شده است، گفت: وقتی دولت تن به اجرایی و عملیاتی شدن این قانون مهم تائید شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و شورای نگهبان نمی‌دهد دیگران چه‌کار باید بکنند این در حالی است که از اجرای حقوق شهروندی دم می‌زنند.

مسوولان بی تفاوت

به گفته نماینده ولی‌فقیه در استان البرز وقتی آقایان در منکرات واضح که تعرض به بیت‌المال مسلمانان است کریمانه عبور می‌کنند و دزدی از مردم را سعی می‌کنند قانونی جلوه دهند و مباشر موردنظر را ذخیره نظام و انقلاب اعلام می‌کنند و مسئله مهم و اساسی کشور را امور بی‌خاصیت می‌دانند نباید انتظار داشت که کاری از پیش برود.

وی با تأکید بر اینکه تذکر لسانی باید انجام شود، گفت: همه در قبال بی‌قانونی موظف به پاسخگویی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز گفت: در جریانات اجتماعی و سیاسی حرف‌های زده می‌شود که اگر از کنارشان با بی‌توجهی عبور کنیم ضرر خواهیم کرد اینکه تذکر داده می‌شود بصیر باشید برای همین است.

وی با تأکید بر اینکه نباید فکر کنیم برخی که این‌گونه در کوچه و خیابان ظاهر می‌شود عقبه‌ای ندارد، گفت: این مهم با برنامه‌ریزی دشمنان پیش می‌رود و اگر کسی فکر کند که توطئه دشمنان بی‌اثر است سخت در اشتباه است.

آیت‌الله حسینی هدانی با تأکید بر اینکه دشمنان برای براندازی نظام با همه توان به میدان آمده‌اند، گفت: جنگ نرم، فضای مجازی و تبلیغ برای تغییر سبک زندگی جزو توطئه‌های دشمنان است باید بیدارباشیم و در زمین دشمن بازی نکنیم.

خطیب جمعه کرج در بخش دیگری با تأکید بر اینکه خواسته دشمن درگیری مسئولان با همدیگر است، گفت: اختلاف بین مسئولان سم مهلکی است گاهی احساس می‌شود عده‌ای برای اینکه بتوانند از فضاهای ایجادشده برای انتخابات آینده استفاده کنند هیاهو به راه می‌اندازند تا مسیر خود را به‌پیش ببرند، این خیانتی بزرگ به مردم و خون شهیدان است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه قوه قضائیه به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مرجع و پناه مردم است، گفت: عده‌ای سعی نکنند به هر وسیله و برای ماندن در قدرت این پناهگاه، امید و آرامش مردم را دست‌آویز خواسته‌های سیاسی خودشان کنند انتقاد ایرادی ندارد نصیحت و خیرخواهی جزو وظایف همه است به‌خصوص نصیحت کسانی که دارند حکومت می‌کنند.

آیت‌الله حسینی همدانی با تأکید بر اینکه تضعیف ارکان نظام و قوا توسط هرکسی شرعاً حرام است، گفت: تضعیف دولت و مجلس و قوه قضائیه چه توسط خودشان چه توسط دیگران عقلا، عرفا و شرعاً خلاف بین است.

وی در ادامه با طرح این سؤال که این چه حرکتی است که نسبت به قوه قضائیه روا داشته می‌شود، گفت: آیا کسانی که اقدام به این کار می‌کنند نمی‌بینند که افرادی خارج از مرزها چه فتنه‌ای راه انداخته‌اند.

خطیب جمعه کرج گفت: این ضرورت کشور و خواسته مردم است که قوه قضائیه با توکل بر خدا و باصلابت تمام وارد میدان مبارزه انقلابی با مفاسد اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بشود و ملاحظه هیچ شخص و نهادی را نداشته باشد و بداند برای از بین بردن فساد از حمایت مردم برخوردار است.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال۹۲، گفت: ایشان فرمودند، اختلاف‌نظرها نباید به میان مردم کشانده و دستمایه‌ای برای جنجال و هیاهوی رسانه‌های بیگانه و دشمنان شود همه باید متوجه مسئولیت خود و شرایط حساس کنونی باشند اختلاف‌نظر طبیعی است اما این اختلاف‌نظر نباید به اختلاف در عمل و گریبان گیری و مچ‌گیری در مقابل مردم تبدیل شود از امروز تا روز انتخابات هرکسی بخواهد اختلافات را به میان مردم بکشاند و از احساسات آن‌ها در جهت اختلافات استفاده کند قطعاً به کشور خیانت کرده است.

وی با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی از اینکه اختلافات به میان مردم کشانده شود و دستمایه‌ای برای دشمنان شود، ناراضی هستند، گفت: انتقاد اشکالی ندارد اگر انتقاد نباشد رشدی نخواهد بود اما اگر بخواهد تضعیف صورت گیرد اشکال دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.