سبزوار - امام جمعه سبزوار گفت: اساتید دانشگاه نسبت به حوزه های معرفتی و دینی توجه ویژه ای داشته باشند.

رشد علمی باید همراه با رشد معنوی صورت گیرد

به گزارش قدس آنلاین حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه این هفته سبزوار با بیان اینکه علم به تنهایی نمی تواند مایه پیشرفت انسان شود افزود:رشد علمی انسان باید همراه با رشد معنوی صورت گیرد تا انسان به درجات عالی برسد.

وی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با دانشجویان و نخبگان علمی ادامه داد:نکات ارزشمندی که در این دیدار بیان شد نشان از توجه ویژه رهبر انقلاب به پیشرفت علمی جوانان کشور در کنار رشد معنوی دارد.

خطیب جمعه سبزوار همچنین با اشاره به سالروز دستور رضاخان مبنی بر کشف حجاب اظهار داشت :رضا خان با این عمل خود سعی داشت تا نقش انسان سازی زنان را از انها گرفته و زنان جامعه اسلامی را به ملعبه ای دردست مردان و اجانب تبدیل کند.

وی با تاکید بر اینکه عفاف و حجاب نعمتی است که از سیره انبیا به ما رسیده است تصریح کرد:بسیاری از زنان با ایمان و با عفت به سالها به خاطر دستور کشف حجاب و به دلیل حفظ عفت خود در خانه ماندند و بیرون نیامدند.

امام جمعه سبزوار با تشریح شیوه جبری و خشن رضا خان در زمان حکومت خود برای برداشتن حجاب زنان یادآورشد:دشمن در حال حاضر با روش های دیگری سعی دارد تا جامعه را نسبت به حجاب بدبین و دلزده کند تا با حرکتی خزنده به اهداف خود برسد.

امام جمعه سبزوار یکی از آسیب های شبکه های مجازی را ترویج شبهات و ایجادبدبینی ها نسبت به این امر مقدس دانست و اظهار داشت:متاسفانه برخی بدون تحقیق و بدون مطالعه دقیق در این فضا ها سیر می کنند و این کار سبب می شود تا ناخواسته به سرباز دشمن تبدیل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.