کرج-مدیر حج و زیارت استان البرز با اشاره به آغاز دور جدید نام نویسی زائران عتبات عالیات در این استان گفت: این نام نویسی برای اعزام از تاریخ ۲۶ دی ماه تا ۲۴ اسفند ماه سال جاری است.

نام نویسی زائران عتبات عالیات درالبرز آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، عباس دمیرچی اظهار کرد: افرادی که مایل به تشرف به عتبات عالیات در دوره تاریخی ذکر شده هستند، می توانند با مراجعه به سامانه جامع ثبت نام عتبات به نشانی https://atabat.org.ir و یا دفاتر زیارتی استان اقدام به نام نویسی کنند.

وی ضمن توصیه به متقاضیان زیارت عتبات مقدس برای اعزام به دفاتر مجاز زیارتی حج و زیارت، اظهار داشت: بعضی افراد حقیقی یا حقوقی فاقد مجوز زیارتی (آزادبرها) به صورت غیرقانونی در عرصه فعالیت زیارتی عراق و گسترش آن اقداماتی انجام می دهند که بر خلاف ضوابط و مقررات قانونی است.

دمیرچی افزود: اقدام این افراد تبعات منفی زیادی مانند نداشتن قرارداد امنیت، نبود بیمه درمان و حوادث برای زائران، ارایه ندادن خدمات مطلوب به زائران، رهاکردن زائران در مرزها یا داخل کشور عراق، نداشتن مدیر و روحانی کاروان آموزش دیده و توزیع غذاهای بی کیفیت و نامناسب به همراه داشته است.

وی از دیگر تبعات منفی این گونه اعزام ها را، نبود نیروی امنیتی همراه کاروان، نداشتن قرارداد با مراکز پزشکی، نبود قرارداد ارز همراه زائران، نداشتن ستاد عملیاتی درعراق برای پیگیری مشکلات احتمالی زایران، عدم اسکان در مهمانسرای مرزی و کاظمین و... دانست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.