ایلام-دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:حادثه فوتبال چوار؛ نشان دهنده نهایت دشمنی دشمنان با ملت ایران و یک حادثه ورزشی بی نظیر در تمام دنیا است.

حادثه فوتبال «چوار» بی نطیرترین حادثه دنیا است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرلشکر محسن رضایی در یادواره ۱۸۶ شهید بخش چوار و آیین گرامی داشت حماسه فتح میمک( عملیات ضربت ذوالفقار ) اظهار داشت: جای جای استان ایلام مملو از خاطره ها و حماسه ها است.

وی با بیان اینکه استان ایلام جغرافیای خاطره های حماسی و گوناگون است، افزود: مردم استان ایلام مدافعین سرسخت مرزهای ایران اسلامی هستند و به همین خاطر در قلب ملت ایران جای دارند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه تمام مردم این استان اعم از ایلات، طوایف و عشایر سلحشور؛ در جریان دفاع مقدس حماسه ها آفریدند، بیان داشت: دشمن بعثی در بیست و سوم بهمن سال ۱۳۶۵ با بمباران میدان فوتبال چوار و پر پر ساختن جمعی از بازیکنان، مربیان و تماشاگران؛ اوج دشمنی خود با ملت ایران را به اثبات رساند.

دکتر محسن رضایی با بیان اینکه دشمن بعثی به خاطر اینکه از ایستادگی، مقاومت و پشتیبانی ملت ایران به ستوه آمده بود، به فکر انتقام از مردم ایلام برآمد، یادآور شد: ۳۰ سال پیش دو هواپیمای دشمن بعثی در کمترین زمان و در ارتفاع پایین بر فراز منطقه چوار به پرواز درمی آیند و تلخ ترین حادثه تاریخ را در زمین فوتبال این شهر رقم می زنند.

وی خاطرنشان ساخت: دشمن بعث عراق چون برگزاری این مسابقه در بحبوبه جنگ را نوعی پوزخند به هیمنه پوشالی خود قلمداد کرده بود بنابر این با بمباران این میدان فوتبال؛ به زعم خود، عقده خود را خالی کرده و از مردم بخش چوار و ملت ایران انتقام گرفته است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه بر مبنای قواعد و استانداردهای بین المللی؛ میادین ورزشی و بیمارستان ها از هرگونه حمله  و بمباران هوایی مصون هستند، تصریح کرد: حادثه فوتبال چوار؛ نشان دهنده نهایت دشمنی دشمنان با ملت ایران و یک حادثه ورزشی بی نظیر در تمام دنیا است.

رضایی با بیان اینکه اگر مسئولان فیفا به فکر حیثیت، قداست و آبروی خود هستند، باید به حادثه فوتبال چوار به عنوان یک رویداد بزرگ بین المللی کاملا بپردازند، تاکید کرد: صدام و رژیم بعث عراق چون از مقاومت، حمایت و ایستادگی ملت بزرگ ایران اسلامی کاملا به ستوه آمده بودند، با مردم بیشترین دشمنی داشتند.

وی با اشاره به اینکه از بمباران زمین فوتبال چوار باید فهمید که صدام و رژیم بعث عراق بیشترین کینه را از مردم ایران داشته اند، گفت: دلیل اصلی دشمنی دشمنان با ما؛ صلابت، اقتدار و همبستگی مردم اگاه و بصیر ایران اسلامی است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه حادثه فوتبال چوار باید به عنوان سمبل و برند اوج مخالفت دشمنان بویژه آمریکا، انگلیس و اسرائیل با ملت ایران؛ به دنیا منعکس و معرفی شود، اظهار داشت: همان دشمنان ملت ایران و تکفیری هایی که پرورش یافته آمریکا و مورد حمایت آنان بودند، شر و مکرشان به خود شان بازگشت.

سرلشکر محسن رضایی با اشاره به اینکه امروزه سرنوشت دشمنان ملت ایران مشخص است و کاملا دچار اضمحلال شده اند، افزود: ملت مقتدر ایران با مقاومت و دفاع جانانه، هم دشمنان را شکست داد و هم آنان را به جان هم انداخت.

وی با بیان اینکه ملت ایران از ابتدا و کماکان حامی و پشتیبان انقلاب اسلامی بوده و هستند، بیان داشت: مردم به خوبی دین خود را به انقلاب اسلامی اداء کرده اند و اکنون باید مسئولان دین خود را به ملت اداء کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام رفع مشکلات معیشتی مردم و ایجاد اشتغال برای افراد بیکار را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: لازم است که مسئولان نظام  در تمام رده ها، رفع مشکلات مردم را در اولویت قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه نقطه به نقطه استان ایلام محل ایثار و جانفشانی مردمان این دیار قهرمان است، خاطرنشان ساخت: ما با تمام افتخار؛ مردم استان ایلام را نور چشم خود می دانیم.

وی با بیان اینکه مردم استان ایلام دین خود را به جمهوری اسلامی ایران به  شایستگی اداء کرده اند، تصریح کرد: اکنون نوبت مسئولان است که به بهترین نحو در خدمت مردم این استان باشند و خدمات رسانی کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه با تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب؛ جمهوری اسلامی ایران از حوادث سخت به خوبی عبور کرده است، تاکید کرد: تدابیر ارزشمند رهبر معظم انقلاب  و مقاومت ملت سرافراز ایران؛ ستون های محکم و استوار در برابر حربه های گوناگون دشمنان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.