اراک- مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: برگزاری گسترده کنسرت‌ها و برنامه تکخوانی زن و حواشی زیان‌بار و منفی که در پی دارد و متاسفانه به‌صورت گسترده خبری هم شده قطعا محکوم است و با موازین انقلابی و شرعی منافات دارد.

برگزاری کنسرت‌ و تکخوانی زن، هنجارشکنی و مقابله با فرهنگ دینی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام صفر قربانپور با اشاره به مواضع مسئولان استان مرکزی درباره نوازندگی و خوانندگی خواننده زن در اراک اظهار داشت: هم در جلسه معاونان ستاد امر به معروف که چند شب گذشته برگزار شد و هم در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که با بحث دهه فجر برگزار شد در این باره مواضع بسیار روشن و در عین حال تند و با موضوع محکومیت این برنامه‌ها و موارد مشابه موضع‌گیری شد.

وی افزود: در ستاد امر به معروف با حضور فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی و شورای معاونان که معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی حضور داشتند بحث مفصلی انجام گرفت و تاکید شد که هم به کسانی که مجوز دادند و هم مجریان برنامه تذکر داده شود و هم برخورد قاطع و جدی انجام گیرد.

قربانپور ادامه داد: در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی تاکید بر این بود که انجام این اقدامات مانند برگزاری گسترده کنسرت‌ها و این برنامه تکخوانی زن و حواشی زیان‌بار و منفی که در پی دارد که متاسفانه به‌صورت گسترده خبری هم شده قطعا محکوم است و با موازین انقلابی و شرعی منافات دارد.

وی اضافه کرد: بنابراین موضع قاطع مقابله‌ای با این رفتار وجود دارد و جای هیچ تسامح و تساهل با این برنامه و مسببان آن باقی نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به مواضع قاطع علیه چنین برنامه‌ها و برگزاری متنوع و پرحجم کنسرت در استان مرکزی گفت: یک واقعیت است که بنده در جایگاه تشکیلاتی و فرهنگی کاملا با چنین رفتاری مخالف بوده و محکوم می‌کنم البته با اصل روحیه نشاط و ضرورت گسترش نشاط و شادابی در جامعه مخالف نیستیم ولی نشاطی که با موازین شرعی برابری ندارد و در تقابل است و روحیه تقابل با معیارهای دینی را گسترش می‌دهد با جدیت و قاطعیت برخورد می‌کنیم.

وی افزود: امیدواریم مسئولان امر و مرتبطان این کار به اشتباه خود پی ببرند چرا که این رفتار روحیه ولنگاری و اباحه‌گری را در جامعه افزایش داده و گسترش می‌دهد.

قربانپور بیان کرد: مطمئنا این برنامه و کنسرت‌های مشابه نتایجی مانند شکستن هنجارها و مقابله با فرهنگ دینی را به دنبال دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به ضرورت اقدام عاجل و متناسب مسئولان فرهنگی استان در این باره گفت: امیدواریم حساسیت‌های مسئولان فرهنگی استان در حوزه فرهنگ دینی مورد توجه قرار گیرد چرا که به هیچ وجه در مقابل ترویج بی‌بند و باری، اباحه‌گری و ولنگاری فرهنگی هیچگونه تسامح و تساهلی نداریم.

وی بیان کرد: حرکت جمعی و مردمی و طومار نوشتن مردم در مقابله با این کار که برخواسته از روحیه دین‌مداری مردم استان مرکزی به عنوان یکی از استان‌های ولایت‌مدار و دین‌مدار کشور که علمای بزرگ فقاهت مانند امام راحل(ره) و آیت الله اراکی را تقدیم جهان اسلام کرده قابل تحسین بوده و ستایش می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.