زاهدان- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک خاص خود در راستای استفاده از انرژی باد و خورشید در تامین نیازهای اساسی و زیر بنایی کشور اهمیت بسیاری دارد.

سیستان و بلوچستان به کلکسیونی از انرژی‌های نو تبدیل شده است

به گزارش قدس آنلاین، باقر کردبا اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان با داشتن انواع انرژی‌های تجدید پذیر به کلکسیونی از انرژی‌های نو تبدیل شده است، گفت: استان با توجه به موقعیت جغرافیایی و ژئوپلیتیک خاص خود در راستای استفاده از انرژی باد و خورشید در تامین نیازهای اساسی و زیر بنایی کشور اهمیت بسیاری دارد.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان از نظر برخورداری از انرژی باد و خورشید رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

کرد افزود: برای بهره گیری بیشتر از این ظرفیتها استان نیازمند تقویت زیر ساختارهاست که با فراهم شدن آنها زمینه شکوفایی هرچه بیشتر سیستان وبلوچستان فراهم می شود.

وی تصریح کرد: امروز اقتصاد دانش بنیان به دلیل نقش مهم آنها در بهبود زندگی مردم و اقتصاد کشور از مهمترین مباحث اقتصاد مقاومتی است و از این رو این شرکت ها محدودیتی در تامین منابع مالی ندارند.

وی تاکید کرد: مزیتهای بسیاری ازجمله منابع زیرزمینی و انرژی خورشیدی و بادی در استان وجود دارد که شاید به عنوان چالش محسوب شوند، اما نکته مهم این است که می توان با نگاه منصفانه و عالمانه به این مسائل به آنها به عنوان مزیت نگریست از این رو هنر مدیریتی ما چه در سطح استان و چه در کشور این است که مجموعه توانمندی و زیرساخت‌های انسانی را با مزیت های طبیعی با هم مرتبط کنیم.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان خواستار اختصاص اعتبار پژوهشی در راستای تدوین سند توسعه استان شد.

وی اظهار کرد: حرکت جدی در زمینه تدوین سند توسعه استان سیستان و بلوچستان آغاز شده که تدوین این سند نیاز به مطالعه و پژوهش‌های مربوطه و نیاز به اعتبارات خاص دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.