وزارت کشور در باره مهاجران سوری و عراقی که در خارج یا داخل اردوگاه‌ها به سر می برند، تحقیقاتی انجام می دهد. پس از پایان این تحقیقات، بخشی از این افراد را به عنوان شهروند خواهیم پذیرفت، چون در میان آنان مهندسان، وکلا، پزشکان و سایر متخصصین در زمینه های مختلف وجود دارند.

ترکیه به آوارگان حق شهروندی می‌دهد

به گزارش "قدس آنلاین" به نقل از افکار نیوز؛ رئیس جمهور ترکیه در ادامه افزود:رجب طیب اردوغان در جمع صاحبنظران و نمایندگان جامعه مدنی در شهر شانلی اورفا با اشاره به حملات گروههای تروریستی علیه ترکیه، اظهار داشت که ترکیه نه بر سر میز مذاکره، بلکه در میدان های جنگ و با خون پاک شهدایی که بر خاک ریخته بنیان نهاده شده است.

از توانایی این افراد بهره خواهیم برد، بهتر است به جای کار کردن به صورت غیرمجاز در رشته و محل کار عادی، به عنوان شهروند ترکیه یعنی فرزند ملت ما کار کنند. ترکیه قدرتمند برای هیچکس قابل هضم نیست، زیرا خوب می دانند که یک ترکیه قدرتمند قادر به انجام چه کارهایی است. چه بخواهند و چه نخواهند، ما این کار را انجام خواهیم داد. هر کاری هم که انجام بدهند، نقشه ای را که سعی در اجرای آن با اتکا به گروههای تروریستی و بحران های اقتصادی ساختگی دارند را تا کنون پس زده ایم و بعد از این نیز نخواهیم پذیرفت.

اردوغان گفت: برخی‎‌ با استفاده از گروه‌های تروریستی؛ تحت هر اسم و عنوانی که باشد، می خواهند نیروی مقاومت ما را تضعیف کنند. می خواهند ترکیه به جای آن که کشوری مستقل، مرفه و قدرتمند باشد، با مشکلات داخلی و تروریسم درگیر و بی ثبات شود. برای این کار از هر گروه تروریستی که پیدا کنند، استفاده می کنند. اکنون می پرسم چه کسی این گروههای تروریستی را به حرکت در می آورد تا زندگی مردم را با در افکندن به چنین خندقی به هم بریزند؟

در پاسخ، چه توضیحی روشن تر از کشته شدن 248 شهروند ما توسط گروه گولن با سوء استفاده از ارزش‌های مردم هست. همان طور که گفته بودیم؛ وارد لانه‌های آنها می شویم و آنها را بیرون می کشیم و به این کار ادامه خواهیم داد. اکنون دنبال جایی برای گریختن هستند، به همین دلیل در مناطق مختلف مانند شهرهای بزرگ کشور حملات تروریستی انجام می دهند.

البته که هر موفقیت قیمتی دارد، ولی دیر یا زود به یاری خدا این کار را به سرانجام خواهیم رساند. هرگز نباید این را از یاد ببریم که ما این کشور را نه با مذاکرات بر سر میز، بلکه با خون شهدا بنیان کرده ایم.

رجب طیب اردوغان در ادامه بیان داشت: مهمترین فاکتور در موضوعات اطلاعاتی مسائل فنی نیست، بلکه فاکتور انسانی است و در این مورد اگر مقامات محلی و شهروندان اطلاع رسانی کنند، کار نیروهای امنیتی کشور بسیار آسان تر خواهد شد.

اگر خواهان خشکاندن ریشه تروریسم هستیم، باید تمامی حملات تروریستی توسط همه گروه های تروریستی را محکوم و در این موضع ثابت و محکم بایستیم.

شکر خدا در حالی که علیه ما تبلیغات منفی در جریان است، امروز مردم به دولت و حکومت خود اطمینان دارند.

راستش را بخواهید من در حضورتان از جناب باغچلی، به عنوان یکی از مخالفین که در کنار دولت و حکومت خود ایستاده، به خاطر رفتار با وقارشان تشکر می کنم.

برخی‌ در قبال حوادث تروریستی با توجه به ایدئولوژی و هویت تروریست موضع می گیرند. حتی اگر یک

تروریست برادر خود ما هم باشد، باید در اسرع‌ وقت به مقامات کشور اطلاع بدهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.