خرم آباد- معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: امروز در دنیا شاهد ظهور و تقویت امپریالیسم خبری هستیم که در اقصی نقاط دنیا رسانه‌ها نقش ویژه‌ای دارند و یکی از کارکردهای بسیج می‌تواند ایفای نقش فعال در حوزه رسانه باشد.

 دنیا شاهد ظهور و تقویت امپریالیسم خبری است

به گزارش قدس آنلاین، حبیب‌الله خجسته پور ظهر شنبه در همایش گرامی داشت روز بسیج رسانه که در سالن آمفی‌تئاتر مرکز آموزش و پژوهش استانداری لرستان برگزار شد با اشاره  به اینکه جنگ تحمیلی به پایان رسید و با تهاجم فرهنگی یا شبیه خون فرهنگی کارکرد بسیج تغییر یافته و برای مقابله با این هجوم فرهنگی به دنبال بسیج فرهنگی رفتیم، افزود: بسیجی حفاظت از ماهیت و شأن نزول انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

وی اظهار داشت: بسیجی نیرویی کارکرد و انقلابی است که حفاظت و حراست از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب را بر عهده دارد.

وی خاطر نشان کرد: این نیروی فوق‌العاده که با مشارکت آحاد مختلف مردم شکل‌گرفته است در طی مسیری که حرکت کرده و در حال سپری کردن است با توجه به شرایط دنیا و شرایط کشور شیوه‌های متفاوتی درراه ایفای نقش خود به منصه ظهور می‌رساند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه زمانی که کشور ما مورد آسیب جنگ تحمیلی قرار گرفت نیروی بسیجی برای دفاع از کیان مملکت سینه خود را آماج گلوله دشمن قرارداد تصریح کرد: بسیج باکار فرهنگی سه وظیفه را به سرانجام رساند و امروز در عصری قرارگرفته‌ایم که در دنیا رسانه‌ها هستند که حرف اول را می‌زنند و کارکردهای مختلف پیداکرده‌اند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان گفت: در تنظیم خبر باید شش عنصر خبری را مدنظر قرار دهیم که دو عنصر مترادف هستند؛ در سه عنصر که با حرف «ک» شروع می‌شود معمولاً همه رسانه‌ها متفق‌القول هستند اما تفاوت در «چرا و چگونگی» است که بر اساس ایدئولوژی که در نظر گرفتیم افکار عمومی را به سمتی که می‌خواهیم، هدایت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: تلاش در راستای ارایه مطلب و محتوا در حوزه چرایی و چگونگی است، اگر خبری تهیه می‌شود که رسانه‌های مختلف دنیا اهداف پشت پرده خود را با محتوای خبری و از طریق رسانه‌های فراگیر به خورد دنیا می‌دهند ما نیز موظف هستیم تولید محتوا کنیم و آنچه را که به حقیقت نزدیک‌تر است مطرح کنیم.

وی اظهار داشت: زمانی بین دو بلوک شرق و غرب اختلاف بود، بلوک شرق سازمان نظامی ناتو را تشکیل داد که دفاع از ماهیت بلوک غرب و ماهیت بلوک شرق بود، زمانی بلوک شرق از هم پاشید هدف جدیدی را تعریف کردند و گفتند ازاین‌پس هدف اصلی سازمان ناتو مقابله با تروریسم جهانی است که ناتو نظامی را به ناتو فرهنگی تغییر دادند.

خجسته پور افزود: نباید به دنبال الگو گیری از غرب باشیم اما باید شیوه عملکرد خود را در مقابل اتفاقات دنیا تغییر دهیم؛ اگر بسیج زمانی درصحنه‌های نظامی حضور می‌یافت امروز لازم است بسیج درصحنه‌های فرهنگی به‌ویژه رسانه حضور یابد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان بیان کرد: نباید توصیه بزرگ بسیجی انقلاب، مقام معظم رهبری را فراموش کنیم که در سخنانی که داشتند بیان کردند بر سر همدیگر فریاد نکشیم.

وی بابیان اینکه اختلاف‌سلیقه و دیدگاه وجود دارد و انتقاد لازمه و پویایی جامعه است اما باید با رعایت اخلاق اسلامی باشد تصریح کرد: اگر می‌خواهیم پنج عنصر خبری را کنار هم قرار دهیم باید مانند بسیجی کنار هم باشیم و توصیه‌های اخلاق را رعایت کنیم.

خجسته پور خاطرنشان کرد: مرز باریک‌بین انتقاد و تخریب وجود دارد که باید به‌جای اینکه بر سر همدیگر فریاد بکشیم وصیت حضرت امام خمینی(ره) را به یاد بیاوریم که کجا فریاد بکشیم.

وی با بیان اینکه نقد و انتقاد را در دستور کار خود داشته باشیم اما در راستای اصلاح کردن امور باشد گفت: اعضای رسانه‌ای در کل دنیا تشکیل‌شده است و به‌واسطه ابزاری که در دست ما قرارگرفته هر کس در هر گوشه‌ای که قرار دارد می‌تواند نقش رسانه و خبرنگار را ایفا کند اما تکثر انتشار خبر و تعداد زیاد انتشار نباید به معنای درستی خبر باشد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با اشاره به اینکه باید بر مبنای واقعیات تحلیل کنیم اظهار داشت: امیدواریم همه رسانه‌ها در این عرصه و برهه از زمان هرکدام در هر جایگاهی که قرارگرفته‌اند خود را بسیجی بدانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.