برای نخستین بار در کشور فرانسه شناسه ویژه کالا بر روی محصولات تولید شده در شهرک های صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی درج شده است.

درج شناسه ویژه بر روی کالاهای صهیونیستی در فرانسه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت نوشت، اخیرا محصولات تولیده شده در شهرک های صهیونیست نشین در یکی از مراکز تجاری در اطراف پاریس با درج شناسه ویژه "تولید شده در شهرک های اسرائیلی" به فروش گذاشته شده است.

روزنامه مذکور اشاره کرد که سفارت اسرائیل در پاریس پس از آگاه شدن از این مساله، از سازمان های یهودی فرانسه خواسته تا برای برداشتن شناسه های ویژه کالا بر روی محصولات صهیونیستی وارد عمل شوند.

در همین راستا، مدیر این مرکز تجاری گفته است که این اقدام کاملا شخصی است و هیچ ربطی به او ندارد.

تل آویو نیز مدعی شده است که این اقدام در واقع انتقام دولت فرانسه به خاطر مخالفت رژیم صهیونیستی با مشارکت در اجلاس بین المللی صلح در پاریس در ۱۵ ماه جاری می باشد.

یدیعوت احرونوت نوشت که مسئولان سفارت اسرائیل در پاریس گفته اند که درج شناسه ویژه بر روی کالاهای صهیونیستی اقدامی از سوی یکی از کارکنان حامی فلسطین در این مرکز تجاری بوده است.

فرانسه اواخر ماه نوامبر گذشته تصمیم به درج شناسه کالا بر روی محصولات تولید شده در شهرک های صهیونیست نشین گرفت.

وزارت خارجه فرانسه در آن زمان طی بیانیه ای این اقدام فرانسه را محکوم کرد و ان را تاسف بار خواند.

اتحادیه اروپا در ۱۱ نوامبر گذشته با صدور بیانیه ای رسما خواستار درج شناسه کالا بر روی محصولات تولید شده در شهرک های صهیونیست نشین در بازارهای اروپا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.