خنج- فرماندار خنج گفت: از ابتدای حادثه آماده برپایی کمپ جمعی بودیم اما به دلیل عدم استقبال، مجبور شدیم منازل آسیب دیده را تک به تک بررسی کنیم.

«خنجی ها» از برپایی کمپ استقبال نکردند

به گزارش قدس آنلاین، پس از وقوع زمین لرزه ۵ و یک دهم ریشتری بامداد روز جمعه در شهرستان خنج، از همان دقایق ابتدایی گروه های امدادی در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردند که به همراه این گروه ها، تیم های برآورد خسارت و ارزیابی نیز حضور داشتند.

مختار عباسی فرماندار شهرستان خنج در رابطه با آخرین وضعیت منطقه و اقدامات انجام شده در خصوص کمک به زلزله زدگان  گفت: با توجه به گستردگی حوزه که شامل ۴ روستا بود و همچنین به دلیل شدت زمین لرزه، نیاز بود یک بررسی دقیق و کارشناسانه در ابتدای کار صورت بگیرد.

وی ادامه داد: بر اثر این زمین لرزه، ۴ نفر مصدوم شدند که ۳ نفر از آنها بصورت سرپایی درمان شده و یک نفر دیگر نیز به بیمارستان انتقال داده شد و ﻣﺘﺄسفانه ۴ نفر نیز که از اتباع کشور افغانستان بودند، جان خود را از دست دادند.

وی اظهار داشت: ما از ابتدای صبح آمادگی این را داشتیم که کمپ و اردوگاه جمعی ایجاد کنیم اما استقبالی از این کار صورت نگرفت و ما نیز مجبور شدیم به بررسی تک به تک منازل و توزیع چادر در بین افرادی که به منازلشان آسیب دیده، بپردازیم.

فرماندار شهرستان خنج عنوان کرد: در خصوص خسارت هایی که به منازل مسکونی مردم در روستاهای سیف آباد، چاه طلا، تخته و خیرآباد وارد شده، تیم های کارشناسی در حال ارزیابی دقیق هستند اما به طور کلی میزان خسارت های ساختمان ها از ۱۰ تا ۶۰ درصد بوده است.

عباسی افزود: چادر در بین افرادی که نیاز بوده اسکان پیدا کنند توزیع شده و هم اکنون نیز شرایط مناسبی در این روستاها وجود دارد.

وی اظهار داشت: هم اکنون همه اقلام مورد نیاز برای مردم موجود می باشد و از این لحاظ مشکلی نداشته و می توانیم توزیع نماییم. جریان آب، برق و تلفن نیز که پس از وقوع زمین لرزه قطع شده بود، بلافاصله و از همان ساعت اولیه به حالت عادی برگشت و هم اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.