۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 490811

آقای "گ" از مدیران بازمانده دوران صفدر حسینی همچنان به عنوان یکی از مدیران بلند پایه در صندوق توسعه ملی مشغول فعالیت است و با این که «نسیم آنلاین» در گزارشهای متعددی فیش حقوقی ۴۰ میلیونی وی را افشا کرد و نسبت به حضور وی در این نهاد اعتراض کرد، باز هم خبری از عزل او نیست.

پشت مدیر ۴۰ میلیونی به چه کسی گرم است؟

به گزارش قدس آنلاین، افشای فیش‌های حقوقی نجومی برخی از مدیران دولت تدبیر و امید از ابتدای امسال حواشی زیادی را در محافل سیاسی و اقتصادی کشور و حتی در میان توده‌های مردم ایجاد کرده است.

دولتمردان یازدهم مدعی هستند که با دریافت کنندگان حقوقهای نجومی برخورد کرده‌اند، اما در میدان عمل شاهد این هستیم که تنها چند مدیر نجومی بگیر عزل شده اند و برخی از آنها هم هنوز در دولت مشغول به کار هستند. چند ماه پیش حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده که دولت هیچ کسی را به عنوان مدیر نجومی بگیر به دستگاه قضا معرفی نکرده است. عادل آذر رئیس دیوان محاسبات هم در گزارشی که در خصوص مدیران نجومی بگیر در صحن علنی مجلس قرائت کرد گفت که دولت ۲۳۴ میلیارد ریال به ۳۹۷ مدیر خود پرداخت کرده و به ۱۰۴ نفر از مدیران خود هم ۲۴۰ میلیارد ریال وام با سود کم اعطا کرده است.
با این حال این اظهارات هم تغییری در وضعیت مدیران نجومی بگیر دولت تدبیر و امید صورت نداد. یکی از جاهایی که همچنان با مدیران نجومی بگیر به فعالیت خود ادامه می دهد صندوق توسعه ملی است. این نهاد فراقوه ای از چند ماه پیش و با افشای فیش حقوقی سید صفدر حسینی رئیس سابق خود و دیگر اعضای سابق هیات عامل این صندوق درگیر حاشیه های زیادی شده است و در نهایت هم رئیس جمهور مجبور شد تا احمد دوست حسینی را به صندوق توسعه ملی بیاورد. در حال حاضر حدود چند ماه است که دوست حسینی سکان ریاست صندوق توسعه ملی را برعهده گرفته، اما هنوز مدیران نجومی بگیر در این صندوق به فعالیت خود ادامه می دهند.
به عنوان مثال آقای "گ" از مدیران بازمانده دوران صفدر حسینی همچنان به عنوان یکی از مدیران بلند پایه در صندوق توسعه ملی مشغول فعالیت است و علی رغم اینکه حقوق ۴۰ میلیونی وی  افشا شده و نسبت به حضور وی در این نهاد اعتراض شده است، باز هم خبری از عزل او نیست.

حالا و در شرایط فعلی با وجود بی توجهی رئیس صندوق توسعه ملی به مطالبه برخورد با مدیران نجومی بگیر که بارها ازی سوی ارکان حاکمیت مطرح شده، به نظر می‌رسد بهتر است پای نهادهای دیگری به این داستان باز شود. نهادهایی مانند سازمان بازرسی کل کشور و یا دیوان محاسبات که می‌توانند جلوی تداوم حضور مدیران نجومی را در نهادهای تاثیر گذاری مانند صندوق توسعه ملی بگیرند.
 پیش از این از حضور فرد دیگری به نام آقای "م" که از نزدیکان و دوستان صفدر حسینی بود در صندوق توسعه ملی به عنوان یک مدیر نجومی بگیرد خبر داده بود. باید دید قوه قضاییه و سایر نهادهای نظارتی جور بی توجهی دوست حسینی نسبت به این مسئله را می کشند و به این مسئله ورد پیدا می کنند یا خیر؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.