جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور گفت: برآورد می شود تعداد زائران اربعین حسینی از ایران در سال ۹۶ به بیش از سه میلیون نفر افزایش یابد.

تعداد زائران ایرانی اربعین سال آینده سه میلیون نفر پیش‌بینی می‌شود

به گزارش «قدس آنلاین»،  مسعود شوشتری روز شنبه در اولین همایش تجلیل از خادمان اربعین حسینی در سالن هلال احمر سمنان، افزود: از هم اکنون باید برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی برنامه ریزی دقیق تر شود.  
وی با بیان اینکه بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر امسال برای شرکت در آیین اربعین حسینی، از سه نقطه مرزی کشورمان راهی عراق شدند، افزود: پیش بینی می شود برای تسهیل در تردد زائران، مرز ورود و خروج زائران در سال آینده به چهار نقطه افزایش یابد.  
جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی حجم خدمات ارائه شده به زائران اربعین حسینی ۹۵، گفت: استان سمنان در خدمات رسانی، اسکان و پذیرایی زائران اربعین حسینی ۹۵، از استانهای برتر کشور است.  
امسال، استان سمنان با ایجاد ۹ ایستگاه (موکب) و ۳۴ میلیارد ریال کمک های نقدی و غیرنقدی، توانست نقش خوبی در اربعین حسینی داشته باشد.  
وی، با اشاره به وجود مشکلات در کشور عراق در زمینه های مختلف، افزود: با وجود همه مشکلات، استان‌ها خوش درخشیدند و به خوبی توانستند به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی کنند.  
وی، با بیان اینکه استان سمنان با ایجاد ایستگاه خدمات رسانی در نجف و کربلا، خدمات شایسته ای به زائران ارایه کرد، بیان کرد: بر اساس ارزیابی ها، استان سمنان در اسکان، تغذیه و خدمات رسانی به زائران رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داد.  
شوشتری گفت: برای اولین بار توانستیم با برخی از موکب داران عراقی به صورت مشترک خدمات لازم را به زائران ارایه کنیم، ضمن اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر از زائران ایرانی در منازل مسکونی شهروندان عراقی اسکان یافتند.  
جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه در اربعین حسینی ۹۵، بیش از ۲۵ هزار نفر از خادمان و دست اندرکاران ساماندهی و با دریافت روادید، برای خدمات رسانی به زائران وارد عراق شدند، افزود: این خادمان در ۴۰۰ ایستگاه بزرگ به زائران خدمات رسانی و کار تغذیه و اسکان آنان را بر عهده داشتد.  
شوشتری افزود: بیش از ۸۰۰ هزار نفر از زائران روزانه در موکب های ایرانی اسکان داشتند، اضافه کرد: همچنین روزانه چهار میلیون پرس غذا در این موکب ها پخته و در اختیار زائران قرار داده شد.  
شوشتری، از افزایش تعداد زائران اسکان ‌یافته در سامرا و کاظمین نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: برنامه اربعین ۹۶ به‌صورت منسجم در حال انجام است و در نظر داریم تا با محوریت مردم، امور مربوط را به نحو مناسب تر انجام دهیم.  
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه ۱۱ سال از عمر ستاد بازسازی عتبات عالیات در عراق می‌گذرد، افزود: این ستاد یک تشکل مردم نهاد مهم و با ثبات از طرف جمهوری اسلامی ایران است که در عراق به عنوان موسسه کوثر فعالیت می‌کند.  
شوشتری اضافه کرد: این ستاد با پشتوانه کمک‌های مردمی و نذورات خیران موفق شده با وجود رکود حاکم بر اقتصاد، طرح های مختلف بازسازی و توسعه‌ای را در عتبات اجرا کند.  
وی افزود: از محل این نذورات تا کنون طرح‌های زیادی در کوتاه، میان و بلند مدت اجرا شده که هم اکنون عمده طرح های کوتاه و میان مدت به پایان رسیده و یا در حال تکمیل است.  
به گزارش ایرنا، در این آیین که آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، محمد رضا خباز استاندار، قنبری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی، روحانیون، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان و اقشار مختلف حضور داشتند، از ۶۰۰ نفر از خادمان و دست اندرکاران اربعین ۹۵ تجلیل شد.  

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.