جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به اینکه به‌جز فاجعه حله هیچ مشکلی در تجمع بزرگ اربعین امسال رخ نداده بود گفت: بیش از ۲۵ هزار خادم در اربعین امسال به کشور عراق جهت خدمات‌رسانی به زائران اعزام شدند.

فاجعه حله تنها تلخی اربعین امسال بود/ اعزام ۲۵ هزار خادم اربعین به عراق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مسعود شوشتری بعدازظهر امروز در آئین تجلیل از خادمان اربعین استان سمنان با اشاره به حضور 2 میلیون و 400 هزار زائر ایرانی در آئین بزرگ اربعین امسال اظهار داشت: به‌غیراز فاجعه انفجار پیش‌آمده در شهر حله که در آن نیز زائران، به‌صورت غیرمجاز به کشور عراق واردشده بودند؛ هیچ‌گونه مشکل دیگری را در آئین اربعین امسال شاهد نبودیم.

وی با اشاره به خدمات ارائه‌شده از سوی 25 هزار خادم اربعین که امسال برای ارائه خدمات به زائران حسینی به کشور عراق اعزام‌شده بودند اضافه کرد: امسال برای نخستین بار موکب‌های مشترک میان ایران و عراق ایجادشده است.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به رضایت 83 درصدی زائران اربعین از خدمات‌دهی موکب‌های نجف و کربلا در آئین اربعین امسال عنوان کرد: بیش از 3 هزار کامیون و تریلی مرسولات برای آئین اربعین از کشور به عراق اعزام‌شده است.

شوشتری اضافه کرد: از این تعداد، 2 هزار دستگاه کامیون حامل تغذیه و کالاهای خواب موکب‌ها بوده است که ظرف مدت 20 روز به کشور عراق اعزام شد.

وی با اشاره به پخت بیش از چهار میلیون پرس غذای گرم از سوی خادمان اربعین امسال عنوان کرد: بیش از 800 هزار نفر نیز در موکب‌های پیش‌بینی‌شده در آئین اربعین اسکان یافتند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به اسکان بیش از 100 هزار زائر اربعین حسینی در منازل عراقی‌ها اضافه کرد: در اربعین امسال تعداد زائران اسکان‌یافته در سامرا و کاظمین افزایش یافت و یک‌صد هزار نفر نیز موفق به زیارت سامرا شدند.

شوشتری با اشاره به در حال تدوین بودن برنامه‌ریزی‌های لازم برای آئین اربعین سال آینده تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های در حال انجام، آئین اربعین سال آتی به‌صورت منسجم و مدون انجام خواهد شد.

وی افزود: در نظر داریم با محوریت مردم امور مربوط به اربعین سال آینده را به نحو مطلوب‌تر به انجام برسانیم.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با بیان اینکه استان سمنان در بحث خدمات‌دهی یکی از استان‌های برتر و ممتاز کشور در اربعین حسینی بود، اظهار کرد: استان سمنان با برپایی 9 موکب در نجف و کربلا به زائران خدمات خوبی ارائه دادند.

وی از جمع‌آوری بیش از 34 میلیارد ریال کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران در استان سمنان به‌منظور هزینه در آئین اربعین تصریح کرد: از این حیث نیز استان سمنان به تعهدات خود به‌خوبی عمل کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.