کریستوف بوکودجیان پیانیست فرانسوی آثاری از برامس، شوپن و راخمانینوف را برای مخاطبینی که اغلب آن‌ها پیانیست‌ها و مدرسین این ساز، آهنگسازان و هنرجویان موسیقی بودند، در تالار اجرا کرد.

ریستوف بوکودجیان در تالار رودکی روی صحنه رفت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، در بخش نخست این کنسرت اجرا بوکودجیان ابتدا راپسودی اپوس ٧٩ شماره ٢ برامس را نواخت و پس از آن، سونات سی بمل مینور شوپن را؛ اثری که موومان سوم آن، مارش عزا، یکی از محبوب ترین و مشهورترین آثار این آهنگساز است. بخش دوم با ٦ پرلود اپوس ٢٣ راخمانینوف پی گرفته شد و آخرین اجرای این برنامه فانتزی پولونز اپوس ٦١ شوپن بود. بوکودجیان در پاسخ به تشویق مخاطبان پرلود دیگری از راخمانینوف نیز اجرا کرد.

اجرای  تکنیکی و خوش صدای بوکودجیان بیش از آنکه در خدمت ارائه تکنیک درخشانش باشد، در خدمت انتقال معنای موسیقایی آثار بود. آکوستیک خوب و پیانوی باکیفیت تالار رودکی و درک و آشنایی مخاطبان از رپرتوار اجرایی که منجر به تمرکز و دقت به ظرایف اجرا می شد، از یک سو و اجرای تاثیرگذار کنسرتی حرفه ای و به یاد ماندنی رقم زد.

دست زدن های نابجای مخاطبان بین قطعات آثار چندبخشی که ایراد اغلب کنسرت های موسیقی کلاسیک است، در این اجرا نیز شنیده می شد. این کنسرت، نخستین اجرا از تور رسیتال های ایرانِ کریستوف بوکودجیان است که ١٨ دی در تبریز، ٢١ دی در شیراز و ٢٥ دی در بندرعباس نیز به روی صحنه خواهد رفت.

بوکودجیان به دعوت برگزارکنندگان نخستین دوره جایزه بین المللی پیانوی باربد، مؤسسه فرهنگی هنری شهرآفتاب، انجمن شیراز فیلارمونیا و کارخانه و گالری پیانو باربد در ایران حضور یافته است. جایزه بین المللی پیانوی باربد نخستین جایزه بین المللی خصوصی ایران در حوزه موسیقی است که با سرمایه گذاری و حمایت گالری و کارخانه پیانو باربد، نخستین کارخانه رسمی تولید پیانو در ایران، به صورت دوسالانه برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.