رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه گزارش نرخ رشد اقتصادی ‌امسال هنوز از ‌بانک مرکزی منتشر نشده است، گفت: رئیس جمهور براساس چه گزارشی نرخ رشد اقتصادی را ۶ درصد اعلام کرد.

رئیس جمهور براساس چه گزارشی نرخ رشد اقتصادی را ۶ درصد اعلام کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی عصر امروز در جلسه فعالان اقتصادی استان کرمان با تقوی‌نژاد رئیس سازمان مالیاتی کشور در اتاق بازرگانی کرمان اظهار‌داشت: جلسات مستمری در کمیسیون اقتصادی مجلس در حوزه مالیاتی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه مقرر شد اصلاحات اساسی در قانون مالیات بر ارزش افزوده انجام شود گفت: آمادگی داریم با توافق سازمان مالیاتی برای اینکه گره‌ای از مشکلات باز شود در قالب طرحی در برنامه ششم توسعه و بودجه 96 آن را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فلسفه تشکیل این جلسه مراجعات زیاد فعالان اقتصادی استان به نمایندگان استان در مورد افزایش سهم مالیاتی استان کرمان است افزود: عدالت مالیاتی باید به طور واقعی بین استان‌ها ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی باید در دستور کار باشد خاطر‌نشان کرد: مجلس با این موضوع کاملا وفاق دارد و هرگونه فرار مالیاتی را به دور از عدالت می‌داند.

پورابراهیمی با اشاره به اینکه نرخ رشد اقتصادی در سال گذشته چهار دهم درصد است و امسال گزارش بانک مرکزی منتشر نشده است اظهارداشت: رئیس جمهور بر اساس گزارش منتشر نشده نرخ رشد اقتصادی را بالغ بر 6 درصد اعلام می‌کند.

وی با بیان اینکه باید بررسی شود که این عدد نرخ رشد اقتصادی با کجا هم‌خوانی دارد گفت: نباید در شرایط رکود با افزایش سهم مالیات فعالان اقتصادی را از صحنه رقابت خارج کنیم و در حال حاضر سهم مالیاتی استان کرمان بیش از 31 درصد مصوب شده که ظرفیت پرداخت آن در استان کرمان نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.