سمنان- جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور استان سمنان با برپایی ۹ موکب در نجف و کربلا یکی از استان‌های برتر و ممتاز کشور در بحث خدمات‌دهی راهپیمایی عظیم اربعین بودند، گفت:‌ خیران سمنان بیش از ۳۴ میلیاردریال به راهپیمایی اربعین حسینی کمک های نقدی و غیرنقدی ارائه کردند.

خیران سمنان بیش از ۳۴ میلیاردریال به راهپیمایی اربعین حسینی کمک کردند

به گزارش قدس آنلاین، مسعود شوشتری روز شنبه در آئین تجلیل از خادمان اربعین استان سمنان با اشاره به اینکه در حال تدوین برنامه‌ریزی‌های لازم برای آئین اربعین سال آینده هستیم بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های در حال انجام، آئین اربعین سال آتی به‌صورت منسجم و مدون انجام خواهد شد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور افزود: در نظر داریم با محوریت مردم امور مربوط به اربعین سال آینده را به نحو مطلوب‌تر به انجام برسانیم.

وی با اشاره به حضور ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار زائر ایرانی در راهپیمایی بزرگ اربعین امسال اظهار داشت: به‌غیراز فاجعه انفجار پیش‌آمده در شهر حله که در آن نیز زائران، به‌صورت غیرمجاز به کشور عراق واردشده بودند؛ هیچ‌گونه مشکل دیگری را در آئین اربعین امسال شاهد نبودیم.

شوشتری با اشاره به خدمات ارائه‌شده از سوی ۲۵ هزار خادم اربعین که امسال برای ارائه خدمات به زائران حسینی به کشور عراق اعزام‌شده بودند اضافه کرد: امسال برای نخستین بار موکب‌های مشترک میان ایران و عراق ایجادشد.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به رضایت ۸۳ درصدی زائران اربعین از خدمات‌دهی موکب‌های نجف و کربلا در آئین اربعین امسال عنوان کرد: بیش از ۳ هزار کامیون و تریلی مرسولات برای آئین اربعین از کشور به عراق اعزام‌شد.

وی اضافه کرد: از این تعداد، ۲ هزار دستگاه کامیون حامل مواد غذایی و کالاهای خواب موکب‌ها بوده است که ظرف مدت ۲۰ روز به کشور عراق اعزام شد.

وی با اشاره به پخت بیش از چهار میلیون پرس غذای گرم از سوی خادمان اربعین امسال عنوان کرد: بیش از ۸۰۰ هزار نفر نیز در موکب‌های پیش‌بینی‌شده در آئین اربعین اسکان یافتند.

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات کشور با اشاره به اسکان بیش از ۱۰۰ هزار زائر اربعین حسینی در منازل عراقی‌ها اضافه کرد: در اربعین امسال تعداد زائران اسکان‌یافته در سامرا و کاظمین افزایش یافت و یک‌صد هزار نفر نیز موفق به زیارت سامرا شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.