سمنان- خادمان اربعین حسینی از استان سمنان طی مراسمی روز شنبه مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفتند.

مراسم تجلیل از خادمان اربعین حسینی استان سمنان برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، استاندار سمنان در این مراسم با اشاره به دائمی شدن فعالیت ستادهای اربعین در استان افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده فرمانداران در شهرستان‌ها مسئول اجرای مقدمات و پیگیری امور مربوط به این مهم شده‌اند.

به گفته محمدرضا خباز با انعقاد تفاهم‌نامه میان مسئولان دولت و ستاد اربعین کشور از سال آینده اعزام زائران به‌صورت انفرادی ممنوع بوده و این اعزام‌ها در قالب کاروان‌های زیارتی همراه با روحانی و مبلغ برنامه‌ریزی‌شده است.

وی این حضور را پاسخ مردم به ندای هل من ناصر امام حسین(ع) دانست و با اشاره به کیفیت به برپایی موکب استان سمنان ویژه اربعین حسینی در کربلا و نجف تصریح کرد: بعد از هفته دولت از موکب‌های استان سمنان در کشور عراق بازدید به عمل آمد.

خباز با اشاره به اینکه در این بازدیدها شرایط اعزام نیروها از نزدیک موردبررسی قرار گرفت گفت: با رایزنی‌هایی که با استاندار نجف صورت گرفت شرایط خدمت‌رسانی به نسبت سال‌های قبل بسیار بهتر انجام شد.

وی بابیان اینکه اقدامات و فعالیت‌های ستاد اربعین سلسله مراتبی نیست تصریح کرد: عشق و علاقه به سید و سالار شهیدان و سایر ائمه سبب می‌شود که باانگیزه در اربعین حسینی فعالیت کرد.

وی با اشاره به اینکه تنها ارتباط مؤثر با خداوند برای انسان می‌ماند تصریح کرد: حضور میلیونی زائرین و شیفتگان اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین در تاریخ بشریت بی‌نظیر است.

استاندار سمنان خادمی برای اهل‌بیت عصمت و طهارت را اوج عزت و سربلندی برای انسان‌ها دانست و افزود: باید فرهنگ حسینی را به دیگر نسل‌ها و به‌ویژه دیگر مسلمانان جهان منتقل کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.