شاهرود- رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود با اشاره به مزایای زایمان طبیعی گفت: به منظور ترویج فرهنگ سلامت، از این پس انجام زایمان های طبیعی در این بیمارستان رایگان صورت می‌گیرد.

زایمان‌های طبیعی در بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شاهرود رایگان انجام می‌دهد

به گزارش قدس آنلاین، حسین هراتی پور اظهار کرد: چون سازمان بهداشت جهانی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر زایمان‌های طبیعی تاکید فراوانی دارند، بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) کلاس‌های آموزش و مراقبت‌های قبل از زایمان هم برای مادران باردار برگزار می کند.

وی افزود: این کلاس ها هشت نشست ۹۰ دقیقه‌ای است که برای مادران و همراهان او با استفاده از ورزش‌ها، کشش و تنفس و ماساژ برای انجام روند بهتر زایمان طبیعی برگزار می شود.

هراتی پور گفت: زایمان به روش سزارین به ‌جز هزینه‌های آن، عوارض زیادی چون خونریزی، چسبندگی‌ها و برگشت دیر مادر به محیط کار و حتی روند عادی زندگی و تأخیر مادر در برخورد عاطفی با نوزاد و همچنین نیاز به بستری شدن طولانی‌مدت دارد.

وی اظهار کرد: زایمان طبیعی مزایایی چون تماس پوست به پوست و چشم به چشم اولیه مادر و نوزاد است که این عمل می‌تواند در تداوم شیردهی و رابطه مستحکم بین مادر و فرزند نقش مهمی داشته باشد.

هراتی پور گفت: در بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) شاهرود، مراجعه‌کنندگان می‌توانند از زایمان‌های طبیعی بی‌درد نیز استفاده کنند.

به گفته رییس بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) شاهرود، تقریبا ۵۰ درصد زایمان‌ها به شکل طبیعی در کشور انجام می‌شود که با توجه به شاخص‌های جهانی آمار مطلوبی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.