جلسات تحقیق از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از موافق "آفیخای مندلبلیت" مشاور قضایی دولت صهیونیستی با آغاز تحقیقات کیفری جدید از وی در پرونده فساد مالی و دریافت رشوه ادامه دارد.

آیا نتانیاهو مجبور به استعفا می شود؟

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از منابع قدس اشغالی، بنیامین نتانیاهو روز پنجشنبه گذشته برای دومین بار تحت بازجویی قرار گرفت و این جلسه نزدیک به ۵ ساعت به طول انجامید که طولانی تر از جلسه بازجویی ۳ ساعته بود که برای بار اول و شامگاه روز دوشنبه گذشته صورت گرفته بود.

سیر این تحقیقات مربوط به اتهامات فساد و دریافت هدایای گرانقیمت و نیز رشوه توسط نخست وزیر رژیم صهیونیستی از یک بازرگان مشهور یهودی است که ارزش این اموال غیر قانونی هزاران دلار برآورد شده است، اما نتانیاهو این اتهامات را رد می کند.

اعضای کمیته تحقیق از نتانیاهو خواسته اند که از برقراری ارتباط با اشخاص متهم به همکاری با وی در این پرونده خودداری کند تا اخلالی در روند تحقیقات و روال پیگیری این پرونده پیش نیاید.

در همین حال، یکی از اعضای کنست صهیونیستی از حزب لیکود به نام "دیوید امسالم" پیش نویس قانونی را به کنست ارائه داده است که در آن تحقیق از نخست وزیر به خاطر مسائل فساد در دوره حضور وی در این سمت ممنوع اعلام شده و آمده است که این کار باعث ایجاد بی ثباتی در عرصه حکومتی می شود و جلوی اتخاذ تصمیمات سرنوشت ساز را می گیرد.

بر اساس قوانین رژیم صهیونیستی، نخست وزیر و هر کدام از وزرا در صورت اثبات اتهامات فسادشان به صورت رسمی، مجبور به استعفا خواهند شد.

گفتنی است که شبکه رادیویی "اف ام ۱۰۳" رژیم صهیونیستی اخیرا نظرسنجی را انجام داده بود که در آن ۵۹ درصد از صهیونیست ها اعلام کرده بودند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم ناپاک و فاقد شفافیت لازم است و مرتکب تخلفات مالی شده است.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.