یک راهب بودایی اهل کره‌جنوبی با حضور در تظاهرات بر ضد پارک گون-هه، اقدام به خودسوزی کرد.

خودسوزی راهب کره‌ای در تظاهرات ضد رئیس‌جمهور

به گزارش "قدس آنلاین"؛ خبرگزاری فرانسه روز یکشنبه گزارش داد؛ یک راهب بودایی در تظاهراتی که برای اعتراض به پارک گون-هه، رئیس‌جمهور کره‌جنوبی ترتیب داده شده بود، اقدام به خودسوزی کرد. وضع وی وخیم گزارش شده است.
این راهب 60 تا 70 ساله اواخر وقت دیشب در مرکز شهر سئول اقدام به خودسوزی کرد؛ جایی که صدها هزار نفر – در یازدهمین هفته متوالی – برای مطرح کردن تقاضای عزل رئیس‌جمهور گرد هم آمده بودند. وی همچنین در یادداشتی از مقامات خواسته بود رئیس‌جمهورِ درگیر با بحران رسوایی را بازداشت کنند.
پارلمان کره‌جنوبی ماه گذشته پارک را استیضاح کرد؛ اما دادگاه قانون اساسی کره‌جنوبی باید عزل وی را تأیید کند. دوست نزدیک پارک متهم است از رابطه با وی برای پول‌شویی، تأثیر بر شرکت‌ها و فساد مالی بهره برده است. رئیس‌جمهور و دوستش از مردم عذرخواهی کرده اند؛ ولی ارتکاب اعمال مجرمانه را تکذیب کرده اند.
به گفته مقامات کره‌ای، این راهب بودایی از سوختگی درجه 3 رنج می‌برد و بیهوش است. خودسوزی در کره‌جنوبی برای اعتراض به شرایط موجود، امری رایج است. در دهه 80 و اوایل دهه 90 قرن گذشته، تعدادی از فعالان دموکراسی‌خواه در کره‌جنوبی اقدام به خودسوزی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.