موشه کحلون وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و رئیس حزب "کولانو" با رووین ریولین رئیس این رژیم مساله تشکیل دولت جدید با همکاری حزب اردوگاه صهیونیستی به رهبری اسحاق هرزوگ در صورت فروپاشی دولت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر فعلی این رژیم به خاطر اتهامات فساد و دریافت رشوه را بررسی کرده است.

وزیر دارایی رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل دولتی جدید شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی، کحلون در تماس با ریولین گفته که اگر نتانیاهو به خاطر اتهامات وارده مجبور به استعفا شود، باید دولتی جایگزین با همکاری حزب اردوگاه صهیونیستی ـ جریان اپوزیسیون رژیم صهیونیستی ـ تشکیل شود.

منبع مذکور ضمن اشاره به احتمال موفقیت طرح پیشنهادی کحلون در صورت استعفای نتانیاهو، تصریح کرد که نظر غالب صهیونیست ها در صورتی که کار به این مرحله کشیده شود این است که به جای منحل کردن کنست و برگزاری انتخابات زودهنگام، از اعضای دولت فعلی دولتی جدید تشکیل داده شود.

عمیت سیجل خبرنگار شبکه دوم و تحلیلگر سیاسی صهیونیست به نقل از یک منبع عالی رتبه پلیس اظهار داشت که برآوردها حاکی از آن است که تحقیق و بازجویی از نتانیاهو تا چند هفته دیگر پایان می یابد، زیرا نتانیاهو جزئیات ذکر شده در پرونده تحقیقات را رد نکرده است و گویا در این زمینه و در رابطه با مساله دریافت رشوه و فساد محافظه کاری می کند و در واقع آن را هدیه هایی از دوستانش برای خود می داند.

در پی متهم شدن نتانیاهو به فساد و دریافت رشوه، انتقادات از دولت او هر روز بیشتر می شود و جریان های مخالف بیشتری خواستار استعفای او می شوند.

زیپی لیونی عضو کنست رژیم صهیونیستی نیز در این باره گفته است که نتانیاهو دیگر فاقد ارزش های اخلاقی برای نخست وزیری است. لیونی از مشاور قضایی دولت خواسته است تصمیماتی سریع در مورد پرونده بازجویی از نتانیاهو اتخاذ کند.

از سوی دیگر، شیلی یحیموویچ دیگر عضو کنست رژیم صهیونیستی نیز در همایشی در تل آویو گفت که زمان آن فرا رسیده تا نتانیاهو از منصب خود به خاطر اتهامات فساد و تحقیقات پلیس در این راستا استعفا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.