به گفتۀ یک منبع آگاه دیپلماتیک، سربازان شورشی شنبه (۱۸ دی) وارد مقرهای ارتش و ساختمان وزارت دفاع ساحل‌عاج شدند و اقدام به شلیک تیر هوایی کردند.

یک منبع آگاه از تیراندازی سربازان شورشی در وزارت دفاع ساحل عاج خبر داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس تی وی، این منبع آگاه با اشاره به اینکه وزیر دفاع درصدد مذاکره با این سربازان است تا به شورش دوروزه در این کشور پایان دهد، افزود: «تعداد زیادی تیر هوایی داخل ساختمان وزارت دفاع شلیک شد. این ساختمان به دست افراد ناباب افتاده است.»

به گفتۀ این منبع آگاه، سربازان شورشی موانع موقتی را نیز اطراف برخی از ستادهای نظامی قرار دادند.

این شورش جمعه (۱۷ دی) پس‌ازآن آغاز شد که سربازان ناراضی که اغلب نیروهای شورشی سابق این کشور بودند با طرح درخواست افزایش حقوق و پاداش‌ها شهر بوآکه، دومین کلان‌شهر کشور ساحل‌عاج در غرب آفریقا را اشغال کردند. این ناآرامی‌ها سپس به دست‌کم ۴ شهر و منطقه در این کشور آفریقایی سرایت کرد.

آلاسانه اوآتارا، رئیس‌جمهور ساحل‌عاج که برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید غنا به این کشور سفر کرده بود، عصر شنبه برای شرکت در نشست ویژۀ کابینه به کشورش بازگشت.

ریچارد دونواهی، وزیر دفاع ساحل‌عاج، نیز شنبه در تلاش برای مذاکره با سرکردگان این شورش و فرونشاندن آن به بوآکه سفر کرد.

در سال ۲۰۰۲، شورش در شهر بوآکه منجر به تجزیۀ کشور به دو بخش شمالی و جنوبی شد و این امر شرایط کشور را به مدت ۱۰ سال بحرانی ساخت. در سال ۲۰۱۱، این دو نیمه پس از یک جنگ داخلی مجدداً متحد شدند.

در سال ۲۰۱۴ نیز اعتصاب برخی از همین شورشیان که به ارتش پیوسته بودند، از شهر بوآکه به ابیجان سرایت کرد و بحران در این کشور از سر گرفته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.