دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، کسانی را که مخالف بهبود روابط ایالات‌متحده و روسیه هستند «ابله و نادان» خوانده است.

ترامپ: مخالفان بهبود روابط با روسیه ابله هستند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پرس تی وی، ترامپ شنبه (۱۸ دی) در چند پیام توییتری نوشت: «داشتن یک رابطۀ خوب با روسیه چیز خوبی است، نه بد. تنها آدم‌های ابله‌ یا نادان‌ ممکن است فکر کنند این (اتفاق) بد است.»

وی افزود: «ما به اندازۀ کافی در جهان مشکل داریم...وقتی من رئیس‌جمهور باشم روسیه خیلی بیشتر از الان به ما احترام می‌گذارد.»

ترامپ نوشت دو کشور روسیه و امریکا ممکن است بتوانند برای حل مشکلات بزرگ و مهم جهان با هم همکاری کنند.

ترامپ در تبلیغات انتخاباتی خود بارها گفته بود به دنبال گسترش روابط با روسیه است.

اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا، جمعه اقدام به انتشار نسخۀ غیرمحرمانه‌ای از یک گزارش اطلاعاتی کرد که نشان می‌داد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، شخصاً به دولت خود دستور داده تا به ترامپ برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر کمک کنند.

ترامپ آشکارا ادعای نهادهای اطلاعاتی را مبنی بر دخالت روسیه در انتخابات تکذیب کرد. روسیه نیز بارها این اتهامات را رد کرده است.

ترامپ روز جمعه با مقام‌های ارشد اطلاعاتی امریکا دیدار کرد. پس از این نشست، وی بیانیه‌ای منتشر کرد که در آن اعلام شد اقدامات موسوم به هک و حملۀ سایبری «مطلقاً هیچ تأثیری بر نتیجۀ انتخابات نداشته است».

وی سپس کمیتۀ ملی دموکرات‌ها را به قصور و غفلت در محافظت از اطلاعاتشان متهم کرد.

در همین حال اوباما با بیان اینکه پوتین قابل اعتماد نیست، از جمهوری‌خواهانی که ادعای حملات سایبری روسیه را رد می‌کنند، انتقاد کرد.

دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۶ بارها نسبت به یکدیگر ابراز ارادت کردند و بارها در سخنان خود از طرف مقابل و مسائل مورد توافق در آینده سخن به میان آوردند.

ترامپ و پوتین هر دو گفته‌اند به بهبود روابط دوجانبه امید دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.