فرماندار بویراحمد گفت: شاخص تخصیص بودجه به شهرستان بویراحمد نیازمند بازنگری است.

دستگاه ها نسبت به هزینه در آموزش و پرورش کوتاهی کرده اند

به گزارش قدس آنلاین، سید محمد کاظم نظری پیش از ظهر یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد، اظهار داشت: انتظار می‌رود تمامی اعضای شورا با حضور مداوم و منظم در جلسات ماهانه این شورا و تصویب و اجرای مصوبات در رشد و توسعه جامعه گام بردارند.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه انجام هر کار بزرگی نیازمند مشارکت تمامی دستگاه‌های اجرایی است، افزود: حضور نخبگان در یک جامعه نشانگر تاریخ یک ملت است و بدون شک تلاش آن‌ها سبب سربلندی و توسعه می‌شود.

وی با بیان اینکه منابع مالی اگر وارد حوزه آموزش و پرورش شود، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای آینده است، اظهار داشت: اما در عمل دستگاه‌ها ونهادها تا کنون نسبت به این مسئله کوتاهی کرده‌اند.

وی با اشاره به بازدیدهای خود از مدارس در سطح شهرستان، از اعضای این شورا دعوت کرد با مشارکت در این بازدیدها از نزدیک مسائل ومشکلات مدارس را لمس کنند.

نظری تاکید کرد: مسائل و مشکلات آموزش وپرورش در شهرستان بویراحمد بنا به دلایل رشد جمعیتی به صورت سالانه رو به افزایش است واین رشد جمعیت که به دلیل مهاجرت به مرکز استان است، متاسفانه در شاخص‌های بودجه ریزی دیده نمی‌شود.

وی افزود: یکی از وظایف برنامه ریزان این است که اگر با چنین معضل و مشکلی در سطح یک شهرستان رو به رو شدند به تناسب جمعیت چه دانش‌آموزی وچه غیر دانش‌آموزی تدابیر لازم اندیشیده شود.

فرماندار بویراحمد عنوان کرد: سوق دادن جامعه به سوی توسعه پایدار تعلیم و تربیت از اهداف متعالی آموزش و پرورش است و ضرورت دارد نقش شورای آموزش و پرورش در این زمینه مورد مطالعه قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.