یک نماینده پارلمان عراق، سفر نخست‌وزیر ترکیه به عراق را بیش از آن‌که پایان دهنده مداخلات ترکیه در امور داخلی عراق بداند، آن را تماما در جهت منافع اقتصادی آنکارا دانست.

ترکیه برای خروج نظامیانش از عراق مهلت تعیین نکرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «جاسم محمد جعفر» از نمایندگان پارلمان عراق و از ائتلاف پارلمانی «دولت قانون» سفر «بینالی ایلدیریم» نخست وزیر ترکیه به بغداد را بدون هیچ دستاوردی برای عراق دانست.

این نماینده پارلمان که به گفته وبگاه خبری «المعلومه»، از نزدیکان حیدر العبادی است، درباره این سفر گفت: کمترین چیزی که می‌توان گفت این است که سفر نخست‌وزیر ترکیه به عراق موفق نبود و نشست‌هایی که ایلدیریم با مسئولان عراقی در بغداد برگزار کرد اگر نگوییم یک شکست محسوب می‌شد، حداقل در سطح انتظار نبود.

جاسم محمد جعفر افزود: ترک‌ها هیچ بازه زمانی را برای عقب‌نشینی نیروهایشان از بعشیقه مشخص نکردند و این سفر در جهت منافع اقتصادی ترکیه بود.

پیش از وی نیز «نهلة الهبانی» از نمایندگان ترکمن در پارلمان عراق، سخن ایلدیریم درباره خروج نیروهای ترکیه از شمال عراق را کذب خوانده و گفته بود که سفر نخست‌وزیر ترکیه در جهت سهیم شدن در منافع آزادسازی موصل بود.

در بیانیه 9 بندی که روز گذشته بین ایلدیریم و العبادی در بغداد بر سر آن توافق شد آمده است «ترکیه گام‌های خود را برای خروج نیروهایش از این پایگاه بردارد و این پرونده بسته شود» اما زمان مشخصی برای این اقدام ترکیه پیش ‌بینی نشده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.