سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: صلاحیت شرکت هایی که قرار است به حوزه دیالیز ورود پیدا کنند باید احراز شده و دیدگاه‌های انجمن‌های تخصصی نفرولوژی ایران نیز به عنوان مرجع تخصصی مورد نظر قرار داده شود.

لزوم احراز صلاحیت شرکت‌های فعال در حوزه دیالیز/ افزایش پرداخت از جیب بیماران دیالیزی مورد تأیید نیست

به گزارش «قدس آنلاین»،  محمدنعیم امینی فرد سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس،  درباره ورود بخش غیر تخصصی به حوزه دیالیز، گفت: با توجه به انتشار این اخبار، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس توضیحاتی را از مسئولان مربوطه خواسته‌اند تا به طور دقیق مشخص شود چگونه قرار است این واگذاری شکل گیرد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امروزه مشکلاتی در زمینه ادامه خدمات دیالیز و نوسازی شبکه دیالیز وجود دارد،  افزود: بدون شک ادامه چنین روندی نیز قابل قبول است و نشان می‌دهد باید فکری اساسی برای بهبود ارایه خدمات بهتر به این بیماران اندیشیده شود زیرا وضعیت فعلی مورد تایید نیست.

وی، تصریح کرد: نوسازی شبکه دیالیز کشور باید مورد توجه قرار گرفته و آسیب شناسی شود؛ اگر بتوان از شرکت های ذی صلاح خرید خدمات راهبردی کرد، اقدام مثبتی است زیرا این مطابق سیاست‌های کلی سلامت نیز به شمار می‌رود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلسیادآور شد: کاهش تصدی گری و خرید خدمات راهبردی جزو اهداف ما است و اگر به درستی صورت گیرد می‌تواند گام ارزنده‌ای در حوزه سلامت باشد و به کنترل هزینه‌ها هم کمک کند که با توجه به حساسیت‌های این موضوع صلاحیت شرکت هایی که قرار است به حوزه دیالیز ورود پیدا کنند باید احراز شده و دیدگاه‌های انجمن‌های تخصصی نفرولوژی ایران نیز به عنوان مرجع تخصصی مورد نظر قرار داده شود.

امینی فرد با توجه به حساسیت  ارایه خدمات دیالیز به بیماران،  افزود: خدمات از شرکت های ذی صلاح باید خریداری شود ضمن اینکه اگر زمانی امکان خرید خدمات راهبردی وجود نداشته باشد، وظیفه وزارت بهداشت و درمان است که وظایف حاکمیتی در بخش سلامت را انجام دهد؛ بدان معنا که اگر ارایه خدمات از سوی شرکت‌ها منجر به افزایش پرداخت از جیب مردم شده یا کاهش کیفیت خدمات شود مورد تایید نخواهد بود.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به خانه ملت، گفت: بدون شک بعد از بررسی برنامه ششم توسعه ورود شرکت های غیرمتخصص به حوزه دیالیز در این کمیسیون را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.