نمایندگان مجلس در لایحه برنامه ششم تصمیم‌گیری درباره مرخصی دو هفته‌ای پدران در دوران وضع حمل همسر و استخدام مردان متأهل در دستگاه‌های اجرایی را به کمیسیون تلفیق سپردند.

تصمیم‌گیری درباره مرخصی دو هفته‌ای پدران و استخدام مردان متأهل به تلفیق واگذار شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارسریال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان و در جریان بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، ماده 118 این لایحه را که درباره مرخصی اجباری دو هفته‌ای دوران وضع حمل همسر، اولویت استخدام مردان متأهل دارای فرزند و بی‌فرزند در دستگاه‌های دولتی و غیردولتی و چند موضوع دیگر بود را برای رفع برخی ایرادات به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

در ماده 118 لایحه برنامه ششم آمده بود:

الف- دستگاه‌های اجرایی مکلفند مردان متأهل دارای فرزند را در شرایط مساوی با مردان متأهل فاقد فرزند در اولویت استخدام قرار دهند.

ب- از تاریخ تصویب این قانون کلیه مردان شاغل در بخش‌های دولتی و غیردولتی که صاحب فرزند می‌شوند از دو هفته مرخصی اجباری (تشویقی) برخوردار می‌شوند.

ج- در بند 4 ماده 68 قانون مدیریت خدمات کشوری عبارت «حداکثر تا سه فرزند» حذف می‌شود.

د - وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف است در راستای سیاست‌های تحکیم خانواده ظرف شش ماه تمهیدات لازم برای ایجاد بیمه تأمین اجتماعی زنان متأهل خانه‌دار حداقل دارای 3 فرزند را در قالب نظام چند لایه تأمین اجتماعی فراهم آورد.

هـ- قانون بازنشستگی پیش از موعد کارکنان دولت صرفاً جهت بانوان متأهل دارای حداقل 2 فرزند تا پایان برنامه تمدید و لازم‌الاجراست. اعتبار مورد نیاز این کار همه ساله در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش‌بینی و تأمین خواهد شد.

و- دولت مکلف است بخشی از اعتبارات عمرانی خود را به تأمین خوابگاه‌های مناسب برای دانشجویان متأهل اختصاص دهد. اولویت استفاده از این خوابگاه‌ها با زوجین دارای فرزند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.