قالیباف اصل در حضور سهامداران در تالار بورس از الزام خرید حداقل 5 درصدی سهام از سوی صندوق‌های سرمایه گذاری خبر داد و گفت: نماد معاملاتی بانک‌ها تا 10 روز دیگر به تدریج بازگشایی خواهد شد.

معاملات بلوکی حقوقی‌ها در بازار نقدی بورس ممنوع شد/ انتظار بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها تا 10 روز دیگر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارسف مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران امروز در نشست حدود 3 ساعته بعد از ظهر امروز خود با معامله گران حاضر در تالار معاملات بورس حافظ گفت: ار امروز یکشنبه 19 دی ماه 95 هر گونه معامله بلوکی شرکت های حقوقی در جریان معاملات عادی سهام و یا به اصطلاح در «بازار یک» بورس ممنوع است.

حسن قالیباف اصل که در ادامه نشست دوره‌ای خود با سهامداران در تالار شیشه‌ای حاضر شده بود، از زمان بازگشایی نماد معاملاتی بانک‌ها پس از هماهنگی با بانک مرکزی و ارایه گزارش‌های حسابرسی شده عملکردی این نهادهای مالی ظرف دو هفته آینده خبر داد و گفت: انتظار می‌رود، دستکم تا 10 روز آینده نماد معاملاتی بانک‌ها به تدریج برای بازگشایی در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر پیگیری متولیان بازار سهام برای حفظ حقوق سهامداران جزء و جلوگیری از تضییع حقوق آنها گفت: با مصوبه سازمان بورس از این پس کلیه صندوق‌های با درآمد ثابت موظف هستند، حداقل 5 درصد و حداکثر 20 درصد از دارایی های خود را به سهام شرکت‌های بورسی اختصاص بدهند.

به گزارش فارس در این نشست علاوه بر ارایه مشکلات و دغدغه‌های اصلی سرمایه گذاران و سهامداران حاضر در تالار معاملات حافظ به مدیر عامل شرکت بورس نسبت به راهکارها و چاره جویی برای رفع مشکلات و همچنین ادامه این نشست‌ها با مردم در دوره‌های زمانی مختلف تاکید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.