استاد فقه رسانه تظلم‌خواهی از رسانه‎های بیگانه را کاملا غیرشرعی و حرام دانست و گفت: شورای امنیت نیز برآمده از سوی عقلای عالم نیست، بلکه برآمده از خوی استکباری است؛ زیرا با حق وتویی که ایجاد کردند قانون توحش را نیز پشت سر گذاشتند.

تظلم‌خواهی از رسانه بیگانه حرام است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا، حجت‎الاسلام والمسلمین عباس رفعتی در درس خارج فقه رسانه خود در مدرسه امام کاظم(ع) گفت: مبارزه با ظلم و کمک به مظلوم از جمله واجباتی است که بر عهده مسلمانان است و بر اساس روایاتی که وجود دارد، کمک به مظلومین از شروط مسلمان بودن است، ولی در رفع ظلم باید خود مسلمانان عاملیت داشته باشند نه اینکه از کفار کمک بگیرند.

وی تصریح کرد: در سوره «النساء» بیان شده است که مگر این قریه چه مشکلی دارد که مردم آن می‎خواهند از آن خارج شوند، که در ادامه تبیین می‎شود که سران این قریه ظالم هستند؛ در ادامه بیان شده است که خدایا ما را از شر ظالمان این قریه نجات بده و کسی که می‎خواهد ما را نجات دهد باید از سوی تو باشد.

استاد فقه رسانه بیان کرد: این مسأله به این معنی است که وقتی ظلمی حادث می‎شود، نباید از سازمان ملل کمک بگیریم؛ در فتنه 88 بر فرض صحت مدعیات، باید از خودی استمداد می‎شد نه اینکه دست به دامان آمریکا ببرند و آنها را به کمک بخواهند.

وی گفت: زمانی که در کشور غیر اسلامی هستیم و وقتی که حاکمیت آن کشور غیر اسلامی است، می‎توانیم از نهادهای قانونی غیر اسلامی که مورد اشتراک و اتفاق همگان است، استفاده کنیم؛ در تظلم‌خواهی شرط قانون و شرع در کنار هم قرار می‏‎گیرند.

رفعتی بیان کرد: شورای امنیت برآمده از سوی عقلای عالم هم نیست، بلکه برآمده از خوی استکباری است؛ زیرا با حق وتویی که ایجاد کردند قانون توحش را نیز پشت سر گذاشتند.

وی گفت: در مباحث نظامی اگر پیمانی که با دشمن می‎بندیم، پیمانی باشد که سلطه دشمن را بر بلاد اسلامی بالا ببرد، باطل است، ولی اگر غیر مسلمان همکاری دفاعی با ما داشته باشد و تحت فرمان ما عمل کند، مشکلی وجود ندارد، ولی در بحث رسانه و افشای مسائل به بیگانگان کاملا غلط است.

رفعتی بیان کرد: اگر حاکمیت بیان کرد که از باب مصلحت نباید یک مسأله رسانه‎ای شود و اگر مسأله‎ای جزء اسرار به شمار آمد نباید در رسانه دینی هم مطرح شود؛ زیرا حکم این مسائل تغییر می‎کند.

وی گفت: یکی از مسائلی که امام راحل بیان می‎کردند این بود که اگر رادیوهای بیگانه از شما تعریف کردند باید به خود و حرکت خود شک کنید؛ این مسأله یک مسأله کاملا راهبردی به شمار می‏‌رود.

این استاد فقه رسانه بیان کرد: امروزه رسانه‎های بیگانه در خصوص سه نفر گورخواب غوغای عجیبی به پا کردند و این مسائل در واقع همان تظلم‌خواهی است که رسانه‎های بیگانه بیان می‎کنند که در ایران صدها هزار گورخواب وجود دارد؛ وقتی به رسانه دشمن سوژه می‎دهیم دیگر نمی‏‌توانیم آن را مدیریت کنیم.

وی گفت: در حکومت امام زمان(عج) حضرت حتی به شکل و شیوه ظاهری؛ همچون امام علی(ع) حکومت نمی‎کنند، بلکه می‎فرمایند که من با بینات ظاهری با شما رفتار می‎کنم که بشر تاکنون چنین حکومتی را ندیده است.

رفعتی بیان کرد: در آیه 71 سوره انفال بیان شده است که کسانی می‎توانند افرادی که مورد ظلم قرار گرفته‎اند را یاری کنند که در راه خدا قیام و جهاد کردند و در واقع از خود مسلمانان باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.