دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در دیدار با کاردار جمهوری چک در تهران گفت: تداوم حملات نظام سعودی منجر به رشد فزاینده تروریسم شده است.

تداوم حملات سعودی‌ها به یمن عامل ناامن سازی آب‌های بین‌المللی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خانه ملت، اسواتپلوک چومبا کاردار جمهوری چک در تهران پیش از ظهر امروز (یکشنبه 199 دی) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به رشد مناسبات دو کشور گفت: ایران و جمهوری چک از توانمندی در عرصه‌های مختلف برخوردارند که با توسعه مناسبات دوستانه فیمابین ازجمله در عرصه پارلمانی، می‌توانند در جهت تأمین منافع ملی دو کشور گام بردارند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در ادامه با اشاره به تحولات جهانی و منطقه‌ای گفت: در حال حاضر اراده و همکاری جدی بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم از اولویت و اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی پیروزی سوریه بر تروریست‌ها در حلب و تلاش برای تمرکز بر راه‌حل سیاسی در این کشور را مهم خواند و افزود: با آزادی موصل، زمینه برای نابودی کامل تروریست‌ها و ایجاد شرایط لازم برای بازگشت آوارگان به خانه و کاشانه‌شان فراهم می‌شود.

امیرعبداللهیان همچنین افزود: جامعه جهانی می‌بایست با اتخاذ تصمیمات قاطع مانع از تداوم حملات نظامی عربستان سعودی علیه مردم بی‌دفاع یمن شود چراکه اقدامات آنان علاوه بر فجایع ضد بشری، موجب رشد گروه‌های تروریستی در این کشور شده است.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل افزود: تداوم حملات نظامی سعودی منجر به رشد فزاینده تروریسم و خیز تروریست‌های موجود در جنوب یمن برای ناامن سازی آب‌های بین‌المللی شده است.

امیرعبداللهیان در ادامه گفت: با نزدیک شدن به زمان در دست گرفتن قدرت توسط ترامپ در آمریکا همگان منتظرند تا عملکرد وی را مشاهده کند که وی تا چه اندازه به وعده‌هایش جامه عمل می‌پوشانند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل در پایان این دیدار با اشاره به همکاری‌های پارلمانی چک و جمهوری اسلامی ایران، تبادل دیدارهای پارلمانی در سطوح روسای مجالس، روسای کمیسیون‌ها و گروه‌های دوستی پارلمانی را مهم خواند.

اسواتپلوک چومبا کاردار جمهوری چک نیز در همین دیدار با ابراز خرسندی از افزایش مناسبات دو کشور گفت: در طی سه ماه اخیر از آغاز مأموریتم در تهران به‌اندازه مأموریت 5 ساله قبلی‌ام سرگرم برنامه‌ریزی و کمک به تبادل هیأت‌های مختلفی از دو کشور بوده‌ام که روند جاری نویدبخش آغاز تحولات مثبت در آینده روابط جمهوری اسلامی ایران و جمهوری چک می‌باشد و امیدوارم به‌زودی سفر رئیس مجلس شورای اسلامی به پراگ انجام شود.

وی همچنین افزود: بدون شک سفر هیأت های پارلمانی ایران به جمهوری چک در مناسبات فیمابین بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

کاردار جمهوری چک در تهران در ادامه با ابراز نگرانی از تحولات خاورمیانه گفت: جمهوری چک در خصوص راه‌حل بحران جاری در سوریه با ایران هم‌نظر است و به‌عنوان تنها کشور اروپایی که از آغاز تحولات این کشور تاکنون سفارتخانه خود در دمشق را باز نگه‌داشته، برای همکاری در جهت بازگرداندن ثبات و آرامش به سوریه آماده است.

وی همچنین در خصوص رئیس‌جمهور جدید آمریکا گفت: ما نیز همانند دیگر کشورهای اروپایی امیدواریم ترامپ در دوران ریاست جمهوری‌اش ضمن احترام به قواعد بین‌المللی در جهت افزایش صلح و امنیت در جهان تلاش نماید.

کاردار جمهوری چک در تهران در پایان این دیدار نسبت به ارتقاء سطح روابط سیاسی دو کشور و معرفی سفیر از سوی طرفین ابراز امیدواری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.