دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از انجام یک سفر کوتاه به سوریه و گفت و گوهای فشرده با رئیس جمهوری و رئیس نهاد امنیت ملی این کشور، دمشق را به مقصد تهران ترک کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی دمشق را به مقصد تهران ترک کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، "علی شمخانی" دبیر شورای عالی امنیت ملی پس از انجام یک سفر کوتاه به سوریه و گفت و گوهای فشرده با رئیس جمهوری و رئیس نهاد امنیت ملی این کشور، دمشق را به مقصد تهران ترک کرد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی کشورمان و هیات همراه روز یکشنبه در سفری کوتاه وارد پایتخت سوریه شد و با بشار اسد رئیس جمهوری و سرلشکر علی مملوک رئیس نهاد امنیت ملی این کشور به صورت جداگانه دیدار و گفت و گو کرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در دیدار با رئیس جمهوری سوریه گفت: همکاری نزدیک تهران، دمشق و مسکو همراه با جبهه مقاومت، توانست با ایجاد موفقیت های ارزنده میدانی، ابتکار عمل سیاسی را نیز در اختیار جبهه متحد ضد تروریسم قرار دهد.

شمخانی در این دیدار با تبریک پیروزی های مستمر دولت و مردم سوریه در عرصه مبارزه با تروریسم تکفیری از نقش تاثیرگذار و رهبری بشار اسد در هدایت جریان مردمی مقاومت و کسب دستاوردهای فوق قدردانی کرد.

وی با اشاره به افزایش پیچیدگی های سیاسی و امنیتی در بحران سوریه و نقش و تاثیرگذار بازیگران مختلف در این عرصه درباره برخی اقدامات مشکوک که به دنبال بهانه جویی برای نقض آتش بس و به شکست کشاندن روندهای سیاسی هستند، هشدار داد.

شمخانی بر تصمیم جمهوری اسلامی برای کمک به فرایندهای سیاسی برای پایان یافتن جنگ و خونریزی در سوریه تاکید کرد و افزود: همراهی با فرایندهای سیاسی، شاخص مهمی برای ارزیابی میزان اعتقاد کشورهای پشتیبان آنها از گفت وگو و مذاکره است.

نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اگر افراد مسلح احساس کنند کشورهای حامی آنها در مذاکرات سیاسی جدی نیستند به طور قطع از مسیر جنگ و خونریزی باز نخواهند گشت.

شمخانی اظهار داشت: مذاکرات سیاسی باید میان سوری ها و با مدیریت آنها انجام شود و سازمان ملل و کشورهای موثر در این عرصه صرفا باید نقش تسهیل کننده داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.