اصفهان – استاندار اصفهان گفت: این استان نیازمند ۱۲ هزار تخت بیمارستانی است و چنانچه این تعداد تخت افزوده شود به متوسط کشور می رسیم.

اصفهان با کمبود ۱۲ هزار تخت بیمارستانی مواجه است/ کارگران پلی اکریل صبوری کنند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رسول زرگرپور شامگاه یکشنبه در نشست خبری خود با خبرنگاران با اشاره به اینکه در حال حاضر مهم‌ترین چالش کشور بحث اقتصادی است، اظهار داشت: از این رو برای خروج از رکود و رونق ما برنامه‌های خوبی را در سطح ملی و استانی تعریف و اجرایی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه حمایت از بنگاه‌های کوچک اقتصادی در استان اصفهان در دستور کار بوده است، اضافه کرد: در این زمینه ۷۲۰ واحد در دستور کار بوده است که ۶۰۰ واحد سرمایه در گردش بوده و ۱۲۰ مورد نیز پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد را داشته‌اند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: در این زمینه باید توجه داشته باشیم که برای این تعداد واحد صنعتی یک هزار میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت برای استان اصفهان تخصیص یافته بود.

وی با اشاره به اینکه طی شش ماه گذشته حدود چهار هزار و ۶۵۶ واحد صنعتی زیر ۱۰۰ نفر کارگر استان اصفهان در سامانه بهین یاب برای رونق واحدهای صنعتی ثبت‌نام کردند، اضافه کرد: این تعداد صنعت توسط کارگروه استانی و سیستم بانکی پالایش شدند و در نهایت سه هزار صنعت از سیستم خارج شدند.

زرگرپور تاکید کرد:  یک هزار و ۷۵۳ واحد صلاحیت دریافت تسهیلات را داشتند که از این تعداد  ۹۰۰ واحد با سیستم بانکی به مبلغ ۶۸۰ میلیارد تومان قرار داد  منعقد کرده و تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون با ارائه تسهیلات به ۹۰۰ واحد صنعتی ۳۴ هزار فرصت شغلی تثبیت شده است، ابراز داشت: همچنین ۱۴ هزار فرصت شغلی جدید نیز در استان اصفهان ایجاد شده است.

کارگران پلی اکریل صبوری کنند

استاندار اصفهان در پاسخ به سؤال خبرنگاری در خصوص روند رسیدگی به مشکل کارگران کارخانه پلی اکریل که چند روزی است روبروی استانداری اصفهان تجمع می‌کنند، اظهار داشت: باید توجه داشته باشیم که در استان اصفهان بیش از ۹ هزار واحد صنعتی فعالیت دارند که ۱۰ درصد از این کارخانه‌ها واحدهای صنعتی بزرگ هستند.

وی با بیان اینکه تعدادی از این واحدهای صنعتی دارای مشکلاتی هستند، تصریح کرد: عمده این صنایع مشکل‌دار بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و کارخانه پلی اکریل نیز از جمله این صنایع است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه بسیاری از کسانی که در قالب اصل ۴۴ قانون اساسی صنایعی را خریداری کرده‌اند یا تمایلی به تولید ندارند و یا اهلیت این کار را ندارند، ابراز داشت: در این راستا باید توجه داشته باشیم که ما در حال حاضر میراث دار این مشکلات هستیم.

وی با بیان اینکه این کارخانجات نه تنها دولتی نیستند بلکه به دولت بدهکار نیز هستند، گفت: بر این اساس باید توجه داشته باشیم که در هیچ کجای بودجه کشور نیز منابع مالی برای پرداخت حقوق کارگران بخش خصوصی دیده نشده است و از این رو ما در استانداری پولی نداریم که به کسی پرداخت کنیم.

زرگرپور با بیان اینکه انچه که کمیته کارگری استان اصفهان تک تک واحدهای مشکل دار را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد، ابراز داشت: این کمیته مشکلات را احصا و برای برطرف کردن آن برنامه ریزی می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت تنها می‌تواند از محل یارانه‌ها به کارخانجات کمک کند، افزود: این امر نیز در صورتی امکان پذیر است که ما یارانه مردم را ندهیم و این پول را به صنایع بپردازیم.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه با این احوال دولت پلی اکریل را بر اساس ماده قانونی تحت حمایت خود قرار داد و برای مدت شش ماه هیات مدیره‌ای  جدید را برای این کارخانه تعیین کرد، اضافه کرد: در حال حاضر در تلاش هستیم که تسهیلاتی را از بانک ملی و تجارت و بخشی هم اعتبارات دولتی برای حل مشکل این کارخانه تخصیص دهیم.

وی با بیان اینکه کارخانه پلی اکریل دارای ۲۲۰۰ کارگر است که حدود ۷۵۰ نفر فعالیت دارند و روزانه ۸۰ تن محصول تولید می‌کنند، تصریح کرد: البته باید توجه داشه باشیم که عده‌ای بدشان نمی‌اید که این کارخانه تعطیل شود و برای خودشان بازار گرمی کنند و یا عده‌ای واردات محصولات بی کیفیت هندی را به از پای درآمدن پلی اکریل ترجیح می‌دهند اما کارگران پلی اکریل صبوری کنند و مطمئن باشند مشکلات آنها برطرف می شود.

۱۰ درصد واحدهای صنعتی بحران زده کشور در استان اصفهان

استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه ۱۰ درصد از واحدهای صنعتی بحران زده کشور در استان اصفهان وجود دارد، گفت: در این راستا برای برطرف کردن مشکلات این واحدها در استان برای واحدهای زیر ۱۰۰ نفر کارگر و برای کارگاه‌های بالای ۱۰۰ نفر به صورت ملی تصمیم‌گیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۴۲ پرونده صنایع بالای ۱۰۰ نفر کارگر را آماده کرده و به هیات دولت با نیاز اعتبار سه هزار میلیارد تومان تحویل داده‌ایم، اضافه کرد:تاکنون به مشکلات ۵۵ عدد از این صنایع رسیدگی شده و تسهیلات ۷۰۰ میلیارد تومانی در اختیار انها قرار خواهد گرفت.

زرگرپور به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره کرد و گفت: این کارگروه مشکلات صنایع استان را مورد ارزیابی قرار داد و در قالب ۳۱۱ جلسه از اردیبهشت ماه سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۸۳ مصوبه داشته است.

وی ادامه داد: پس از بررسی و احصای مشکلات صنایع مشخص شد که ۱۷ درصد از مشکلات صنایع در حوزه مالیات، ۱۲ درصد مربوط به بیمه تامین اجتماعی، ‌۳۸ درصد مربوط به بدهی‌های بانکی و ۳۲ درصد نیز مربوط به دیگر مشکلات از جمله مسایل زیست محیطی و... و. بوده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه بر اساس آمار خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان تاکنون ۶۰ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی شده است، افزود:  این مصوبات ۳۰ هزار فرصت شغلی را تثبیت کرده است.

استان اصفهان ۱۲ هزار تخت بیمارستانی کم دارد

استاندار اصفهان در ادامه آماری از اجرای طرح تحول سلامت در استان اصفهان ارائه داد و گفت: این طرح از ابتدای سال گذشته در استان اصفهان اجرایی شده است و تاکنون ۶۵۰ میلیارد تومان در این بخش در استان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ هزار متر مربع بازسازی ساخاتمان‌های قدیمی و ساخت ساختمان جدید را داشتیم، اضافه کرد: تا پایان سال جاری تعداد تخت‌های بیمارستانی استان اصفهان ۱۲۰۰ تخت افزایش می یابد.

زرگرپور با اشاره به اینکه در استان اصفهان نیازمند ۱۲ هزار تخت بیمارستانی هستیم، افزود: چنانچه این تعداد تخت افزوده شود به متوسط کشور میرسیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بر اساس قول آقای نوبخت قرار است تا پایان سال جاری ۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به استان بر اساس مصوبات هیات دولت در سفر به استان اصفهان به صورت کامل محقق خواهد شد، تصریح کرد: تاکنون ۶۰ درصد از این تسهیلات پرداخت شده است.

معرفی ۱۵ هزار نفر در استان اصفهان به بیمه بیکاری

استاندار اصفهان گفت: در سال جاری ۱۵ هزار نفر را در سطح استان اصفهان به بیمه بیکاری معرفی کرده‌ایم، البته  باید توجه داشت که اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع در واقع در راستای کاهش بیکاری و تثبیت اشتغال موجود بوده است.

زرگرپور به عدم توجه بانک‌های خصوصی برای همکاری با صنایع اشاره کرد و افزود: ما در استان اصفهان به بانک‌های خصوصی برای همکاری و ارائه تسهیلات به صنایع کارت زرد می‌دهیم و البته این امر در همه استان‌های کشور مشهود است.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان پس از تصویب برجام ۱۴۰ فرصت سرمایه‌گذاری با نیاز به اعتبار ۱۱ میلیارد یورو احصا شد، اضافه کرد: این در حالی است که تاکنون با حضور شش سرمایه‌گذار ۹۰۰ میلیون دلار از این سرمایه‌گذاری انجام شده است.

انعقاد قرار داد انتقال مالکیت ریسباف با حضور وزیر راه و شهرسازی

استاندار اصفهان همچنین با بیان اینکه به زودی قرار داد انتقال مالکیت ریسباف با حضور وزیر راه و شهرسازی منعقد خواهد شد، افزود: باید توجه داشته باشیم که در شهر اصفهان ۹ کارخانه ریسباف وجود داشته که هشت مورد از این کارخانه‌ها با بولدوزر صاف شده است و این یکی را اجازه تخریب و ساختمان سازی ندادیم.

وی تصریح کرد: کارخانه ریسباف با هفت هکتار ۲۱۵ میلیارد تومان قیمت گذاری شده بود که ۱۶۰ میلیارد تومان از این هزینه با واگذاری مستقلات و مابقی به صورت نقدی به بانک ملی پرداخت شده است.

زرگرپور با اشاره به اینکه دولت برای تکمیل سالن‌های اجلاس آیت‌الله خامنه‌ای ۸۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت در سال جاری اختصاص داده است، ادامه داد: از این رو بر اساس اعلام نظر مسئولان شهرداری قرار است که این پروژه مشارکتی تا نیمه دوم سال آینده به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.