اصفهان- هماهنگ کننده دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های استان اصفهان گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان مطالعه ای را با بهره گیری از بهترین متخصصان انجام داده که نشان می دهد متأسفانه رسوبات تالاب گاوخونی به فلزات سنگین خطرناک آلوده شده است.

تالاب گاوخونی به فلزات سنگین خطرناک آلوده شده است

فرهاد امینی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین تاکید کرد: فلزات سنگین با توجه به تأثیراتی که در بدن موجودات زنده اعم از انسان ها، حیوان ها  و گیاهان می گذارند، بسیار خطرناک هستند.

وی تصریح کرد: برای اکوسیستم منطقه شرق اصفهان با توجه به اینکه آب نیست و تعداد  آبزیان هم به شدت کاهش یافته می توان گفت خطر اصلی نبود آب و خشکی تالاب است و این خطر بیشتر از فلزات سنگین احساس می شود.

هماهنگ کننده دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های استان اصفهان افزود: البته هنوز خطری ساکنان اطراف تالاب گاوخونی را تهدیدی نمی کند زیرا طبق تحقیقات انجام شده تالاب هنوز رطوبت کمی دارد.

وی با اشاره به وجود سرب و ریزگردها در تالاب گاوخونی گفت: به دلیل رطوبتی که در تالاب وجود دارد، هنوز کانون ریزگردها فعال نشده و به داخل شهر منتقل نمی شود اما اگر وضعیت خشکی تالاب ادامه داشته باشد، وجود ریزگردها تهدید مهمی برای اصفهان خواهد بود.

امینی تاکید کرد: گرد و غباری که از سایر مناطق به سمت اصفهان می آید ممکن است خطرناک باشد اما ربطی به تالاب ندارد.

وی بهترین راهکار رفع رسوبات تالاب را احیای گاوخونی دانست و اظهارکرد: باید آب مورد نیاز تالاب گاوخونی تأمین و حقابه آن داده شود و تلاش مردم و مسؤلان باید این باشد که آب به تالاب بازگردد.

هماهنگ کننده دبیرخانه مدیریت زیست بومی تالاب های استان اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه هنوز به دلیل وجود رطوبت در تالاب، کانون ریزگردها فعال نشده و تا اتفاق های خطرناکی نیفتاده باید مسؤلان گوش شنوایی داشته باشند و به این هشدارها توجه کنند و آب را به تالاب گاوخونی بازگردانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.