اراک- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی گفت: در نشست کارگروه گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر استان مرکزی، ۲۵ روستای استان مرکزی جزء روستاهای هدف گردشگری معرفی شدند.

۲۵روستای استان مرکزی جزء روستاهای هدف گردشگری هستند

به گزارش قدس آنلاین، معاون استاندار  درباره طرح نمونه گردشگری گردو اراک نیز گفت: در این طرح شهرداری به عنوان سرمایه گذار ۸۰ هکتاری گردو تعیین شده است و باید با تشکیل کمیته هفت نفری، ظرف مدت یک هفته وضعیت آن تعیین تکلیف شود.

عزیز فیلی افزود: برای قرار گرفتن مناطق در فهرست روستاهای هدف گردشگری نیاز است شاخص های مورد نظر از جمله زادگاه فرهیختگان و بزرگان، بافت قدیم و برجسته، چشم انداز زیبا و منابع طبیعی برخوردار باشد.

وی در ادامه درباره طرح نمونه گردشگری گردو اراک نیز گفت: در این طرح شهرداری به عنوان سرمایه گذار ۸۰ هکتاری گردو تعیین شده است و باید با تشکیل کمیته هفت نفری، ظرف مدت یک هفته وضعیت آن تعیین تکلیف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی درباره منطقه گردشگری غار نخجیر دلیجان گفت: این طرح در موضوع حریم از دهانه غار باید یک کیلومتر فاصله داشته باشد و محیط زیست هم در این موضوع اشکال گرفته است. دیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: غار نخجیر دلیجان محور سرمایه گذاری این شهرستان به شمار می رود و از سال ۸۵ که غار به میراث فرهنگی تحویل شده که فعالیت خاصی در این مجموعه صورت نگرفته و هیچ سرمایه گذاری جذب نشده است.

وی، در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی دهیاران استان بدون هماهنگی با فرمانداری منطقه، اقدام به معرفی نواحی روستاییبا عنوان روستای هدف گردشگری کرده اند که موضوعی غیرقانونی است.

حسینی افزود: انتخاب روستای هدف گردشگری با شناسایی استعداد خاص انجام می شود و دهیاران نمی توانند تنها به این دلیل که برخی شاخص ها درخواست روستای هدف گردشگری داشته باشند.

وی اظهار کرد: روستاهایی که به عنوان روستای هدف گردشگری انتخاب می شوند در ابعاد مختلف، نظیر مسائل روانی موجب می شود تا ساکنان با رعایت برخی شرایط، محل زندگی خود را برای کانون جذب گردشگری معرفی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.